Pneul AllSeasonContact 2 e o propunerea Continental în zona anvelopelor all season, fiind totodată și o referință în acest segment.
În edițiile anterioare ale revistei Auto Bild ați făcut cunoștință cu beneficiile privind echiparea automobilelor cu pneurile Continental AllSeasonContact 2, atât în cazul unui hatchback economic de segment B, cât și a unuia cu tentă sportivă și tracțiune integrală de clasă C.
În ambele cazuri s-a dovedit că experiența în materie de pneuri all season a celor de la Continental este cea care a făcut ca AllSeasonContact 2 să ofere o dozare excelentă a calităților de rulare indiferent de anotimp, mai ales având în vedere că această perioadă de iarnă, despre care sperăm că a trecut, a oferit, după multă vreme, condiții specifice anotimpului, cu zăpadă din belșug și temperaturi destul de scăzute.
Exact acest lucru s-a dovedit viabil și în cazul unui SUV de clasă B, un model Dacia Duster de generația a doua, produs în 2018 și încălțat inițial cu pneurile din fabrică, tot all season, dar care ajunseseră aproape de limita lor de siguranță în exploatare. Înainte de înlocuirea pneurilor, cu un an înainte, în sezonul rece, chiar și în absența zăpezii, Dusterul avea tendința să alunece pe ud sau gheață subțire la temperaturi scăzute, iar la drum întins, pe uscat, devenise sesizabil un zgomot ceva mai accentuat la rulare. Situația s-a schimbat radical, iar zăpada abundentă căzută în februarie a demonstrat că un set de pneuri noi Continental AllSeasonContact 2 schimbă mult în bine comportamentul unui SUV, dovedind un nivel radical îmbunătățit de manevrabilitate, aptitudini remarcabile de trecere prin strat afânat depus chiar și de peste 30 de cm, lipsa alunecării, astfel încât ESP nu a fost niciodată nevoit să intre, iar la capitolul frânare, chiar și forțând ușor pedala, nu am sesizat patinare periculoasă sau blocare, nici măcar la limită.
Toate acestea demonstrează că tehnologia Continental a produs un pneu perfect capabil să înlocuiască cu succes unul clasic de iarnă, în condiții mult peste cele acceptabile, astfel încât alegerea de a-ți dota SUV-ul cu astfel de pneuri se dovedește o decizie foarte înțeleaptă, una care te va scuti câțiva ani (în funcție de rulajul mediu anual al automobilului) de grija schimbării seturilor de pneuri de două ori pe an, cu costurile aferente, plus cele necesare achiziționării a două rânduri de gume specializate, unele de vară și altele de iarnă, precum și, eventual, cel al depozitării.
Dacă stilul de condus este unul normal, care să acopere nevoile unei familii, fără vădite tendințe sportive sau la limită, pneurile Continental AllSeasonContact 2 vor face față cu brio zăpezii, frigului și umezelii aproape la fel de bine ca în cazul unui carosabil uscat și unor temperaturi pozitive, fără emoții sau necesitatea unui control excesiv ori aptitudini speciale în timpul conducerii.
Reamintesc din nou testul revistei Auto Bild ALLRAD, în care frânarea pe drum ud a semnalat o diferență de 14 m în favoarea acestui pneu față de unul allseason de proveniență asiatică (distanță de oprire de la 100 km/h în 65 m). Tot în cadrul testului germanilor, Continental AllSeasonContact 2 a avut rezultate câștigătoare la criteriile „confort' și „rezistență la înaintare'. De asemenea, a fost foarte bine cotat pentru eficiența cu care face față la acvaplanare. Rezultatele acestui test, precum și a altor teste independente, derulate în condiții de vreme diverse, au relevat că AllSeasonContact 2 sunt cele mai de încredere anvelope allseason ale momentului.