Aventura Toyota: Auris oferă cel mai ieftin drum spre mare

Când călătorești de plăcere, contează și drumul, nu doar destinația. Ba chiar și mașina, dacă ai de unde   alege. Am optat pentru trei rute diferite spre mare, cu trei modele Toyota foarte interesante.

Care este cea mai bună alegere pentru călătoriile extraurbane: un hatchback din segmentul C, un SUV compact sau un masiv off-roader? Cu propulsie hibridă sau cu un diesel convențional? Pentru a afla răspunsul, am pus de o aventură: am luat trei reprezentate ale speciilor enunțate mai sus și ne-am împărțit pe trei rute diferite către mare. Dragoș a optat pentru Toyota RAV4 Hybrid, convins că cei 197 CP ai sistemului de propulsie îi conferă cel mai rapid mijloc de transport către plaja din Mamaia. Și a făcut ca majoritatea turiștilor (români): a mers pe A2, grăbit să simtă briza mării și atmosfera estivală din nordul litoralului.

Află mai multe despre Aventura Toyota și concursul propriu-zis.

Rebel din fire, Cristi a stabilit mai întâi destinația: Vama Veche. Și pentru că drumurile scurte spre mare sunt cele mai plictisitoare, iar colegii săi i-au interzis să mai pună roata pe autostradă, a ales să treacă Dunărea pe la Călărași, cu bacul. Însă știe el ce știa, pentru că a avut mașina perfectă pentru acest drum: Toyota Land Cruiser. Un adevărat living-room pe roți, dotat cu televizor plat, bluray player și chir frigider.

Aventura Toyota: Drumul recordurilor

Conform împărțirii lui Dragoș, făcută probabil după vârstă, eu am plecat spre mare pe „drumul vechi', care urmează de-aproape traseul autostrăzii A2, însă este presărat de numeroase localități și nu te lasă să obții o viteză medie mai mare de 80 km/h. Astfel, pentru Auris Hybrid, această rută s-a transformat într-o oportunitate de a stabili un record de consum. Pentru că sistemul de propulsie hibrid este capabil să funcționeze în modul full electric pe distanțe de câțiva kilometri, cu condiția ca viteza de rulare să fie mai mică de 70 km/h. Adică la fix pentru a traversa o localitate fără a consuma un gram de benzină. Imediat ce viteza creștea, motorul termic se trezea la viață, pentru a amuți din nou la prima pantă mai lungă, unde Auris își încărca rapid bateriile. Păcat că m-am prins târziu de această oportunitate, pentru că aș fi putut să obțin un rezultat și mai bun de 3,9 l/100 km – care, întâmplător, este și cel declarat de constructor.

Aventura Toyota: Confort fără compromis

Un alt aspect pe care l-am apreciat pe tot parcursul drumului a fost confortul la rulare, mai ales că DN3 este un drum secundar, folosit doar de locuitorii satelor și comunelor din zonă, iar suprafața de rulare nu este într-o formă tocmai bună. Însă Auris Hybrid are un tren de rulare confortabil, care amortizează eficient denivelările și lucrează în liniște, iar scaunele (cel puțin cel al șoferului, că pe celelalte nu am stat) oferă un suport lombar ergonomic și susținere suficientă pe viraje.

După cum am scris și în revista AUTO BILD nr 17/2016, Auris a avut un consum mediu de 3,9 l/100 km pe cei 242 km, iar cu un calcul simplu, asta înseamnă că drumul până la mare a costat doar 45 lei, fără a lua în considerare și taxa de traversare a podului de la Fetești. Practic, doar bicicleta este o opțiune mai ieftină decât o Toyota cu sistem de propulsie hibrid.

Date tehnice:

Motor termic: L4, benzină • Cilindree 1798 cmc • Putere maximă 99 CP/5200 rpm • Cuplu maxim 142 Nm/4000 rpm • Motor electric 60 kW   • Putere totală sistem 136 CP • Transmisie: față, cutie e-CVT • Dimensiuni: L/l/h 4330/1760/1475 mm • Ampatament 2660 mm • Portbagaj 360-1199 litri • Performanțe: 0-100 km/h 10,9 sec • Viteza maximă 180 km/h • Consum mediu 3,9 l/100 km, • Emisii CO2 91 g/km • Preț: de la 20.671 de euro cu TVA.      

Adaugă un comentariu