(P) Ce sunt turbinele auto, simptome ale defecțiunii și cum se repară

Turbinele diesel au o istorie lungă și interesantă. Inventate la începutul anilor 1900, acestea au fost folosite inițial pentru a alimenta nave maritime și trenuri. Cu toate acestea, abia în anii 1960 au început să fie folosite și în industria auto. Astăzi, turbinele auto sunt folosite la o scara largă de aproape toate motorizările diesel, oferind performante greu de imaginat cu doar câțiva zeci de ani în urmă. Prin comprimarea aerului și injectarea combustibilului în motor, se creează o combustie mai puternică, rezultând mai multă putere și o economie substanțială de combustibil.

Turbinele diesel au o istorie lungă și interesantă. Inventate la începutul anilor 1900, acestea au fost folosite inițial pentru a alimenta nave maritime și trenuri. Cu toate acestea, abia în anii 1960 au început să fie folosite și în industria auto. Astăzi, turbinele auto sunt folosite la o scara largă de aproape toate motorizările diesel, oferind performante greu de imaginat cu doar câțiva zeci de ani în urmă. Prin comprimarea aerului și injectarea combustibilului în motor, se creează o combustie mai puternică, rezultând mai multă putere și o economie substanțială de combustibil.

Deși turbinele auto sunt foarte eficiente și aduc multe plusuri, ele necesită o întreținere atentă. Curățarea și inspecția regulată sunt esențiale pentru a le menține în stare de funcționare, la eficiență maximă. Cu o îngrijire adecvată, o turbină auto poate oferi ani de zile de funcționare fără probleme.

Simptome ale defecțiunii turbosuflantei

În cazul unor defecțiuni ale turbocompresorului, există o serie de simptome care vă poate indica că este timpul să vă adresați unui service auto specializat ce oferă serviciul de recondiționare turbina.

Unul dintre cele mai frecvente simptome este pierderea puterii motorului. Aceasta se poate manifesta printr-o scădere a accelerației sau chiar cu o dificultate în pornirea motorului.
Un alt simptom comun este consumul anormal de mare de ulei. Acest lucru poate duce la deteriorarea motorului și la o lubrifiere și răcire improprie.
În plus, o turbosuflanta stricata va elimina un fum alb sau negru, gros,  care iese pe țeava de eșapament, fiind unul dintre cele mai comune semne ale unei turbine avariate.
În cele din urmă, turbosuflantele care au paleții interni afectați sau prezintă joc axial sau radial, au tendința de a scoate un sunet puternic, asemănător cu un fluierat.

Turbinele sunt o componentă esențială a motorizărilor turbo și joacă un rol vital în performanța și consumul de combustibil al autovehiculului, cu toate acestea, în timp, acestea se pot deteriora sau uza, reducându-și eficiența și afectând performanța generală a mașinii. Atunci când se întâmplă acest lucru, este timpul să apelați la o firma specializată pentru a vă realiza o diagnoză profesională și bineînțeles serviciul de recondiționare turbina.

Procesul de recondiționare a unei turbine este relativ simplu iar costurile pentru acest serviciu de obicei nu reprezintă mai mult de o treime din costurile unei turbine noi, reparația turbinei fiind realizată în general intre 24 și 48 de ore.

Defecțiunile turbinelor auto pot fi cauzate de o serie de factori, inclusiv întreținerea necorespunzătoare, contaminarea uleiului, lubrifierea insuficientă a turbinei sau a montajului incorect. În multe cazuri, aceste defecțiuni pot fi prevenite cu o îngrijire și o atenție corespunzătoare.

Contaminarea uleiului este o cauză frecventă a defecțiunilor turbinei. Dacă uleiul este murdar sau contaminat cu particule, acesta poate duce formarea de depuneri pe lamele turbinei. Dacă revizia nu este făcută la intervalele recomandate de timp sau kilometri parcurși, iar uleiul nu este schimbat regulat sau nu este folosit unul de calitate, pe lamele turbinei se pot acumula depuneri, provocând în cele din urmă  stricarea acesteia. De aceea, este important să respectați programul de service recomandat de producător pentru mașina dumneavoastră.

Pătrunderea unor corpuri străine în turbina, este o alta cauză frecventă a defecțiunii lor.  Dacă un obiect dur, cum ar fi o bucată de metal sau șpan, intră prin adminisie, poate cauza îndoirea sau ruperea paletilor turbinei. Deteriorarea rezultată poate cauza pierdere de putere sau supraîncălzirea și griparea motorului, ducând la o defecțiune completă. În unele cazuri, turbina poate fi, de asemenea, dezechilibrată, provocând vibrații și putând duce la ruperea unor componente interne.

Unul dintre cele mai frecvente cauze a defecțiunii turbocompresorului este prezența unei cantități insuficiente de ulei. În momentul în care ungerea este deficitara, rulmentul nu va mai putea fi lubrifiat corespunzător, iar suprafața din interiorul rotorului se va supraîncălzi și, după un timp, vor apărea semne pronunțate de uzură. Prin urmare, trebuie folosită cantitatea și tipul de ulei recomandat de producător sau de service-ul auto unde vă realizati revizia perioadica a mașinii.

În cazul în care turbina prezinta semne clare de defecțiune este recomandata vizita de urgenta la un service auto ce oferă servicii de recondiționare turbine. Prin acest serviciu beneficiați de înlocuirea totală sau parțială a componentelor interne ale turbosuflate la o treime din prețul unei piese noi.

Daca doriți odată cu reparația turbinei, ceva mai multă putere atunci puteți apela cu ocazia aceasta la serviciul de hibridizare turbina, un aport suplimentar de putere și o economie de combustibil sunt doar câteva din avantajele acestei operații.

Cele mai multe service-uri oferă o garanție intre 12 și 24 luni, precum și montaj profesional, în felul acesta aveți certitudinea că lucrarea efectuata este una de calitate.

Adaugă un comentariu