(P) Împreună pentru anvelope sigure de la primul până la ultimul kilometru

În cadrul revizuirii legislației privind siguranța rutieră, Uniunea Europeană a inițiat primele demersuri pentru schimbarea reglementării în domeniul anvelopelor. Obiectivul principal este măsurarea performanței acestora în stare rulată.

“Ca profesioniști în domeniul anvelopelor, al autoturismelor și al siguranței rutiere susținem această inițiativă. Sprijinim implementarea unei reglementări cu miză majoră pentru siguranța rutieră, pentru puterea de achiziție a conducătorilor auto și pentru protecția mediului.”

DE CE ESTE IMPORTANT ACEST DEMERS?

În prezent, conform legislației Europene aplicată anvelopelor, performanța de frânare pe carosabil umed este măsurată doar în cazul anvelopelor noi. Însă, pe durata de viață a unei anvelope, acest nivel de performanță, critic pentru siguranță, scade. Numeroși producători proiectează anvelope sigure până la indicatorul de uzură (1,6 mm).

Dar nu există prevederi care să împiedice comercializarea anvelopelor ale căror distanțe de frânare s-ar putea deteriora semnificativ pe parcursul perioadei de utilizare.

Ca măsură de precauție, această lipsă a unei reglementări privind performanțele anvelopelor uzate îi poate încuraja pe profesioniști și pe utilizatori să înlocuiască anvelopele înainte ca acestea să atingă limita legală de uzură.

CARE ESTE MIZA ACESTUI DEMERS?

Anual, în Europa, înlocuirea anvelopelor înainte să atingă limita de 1,6 mm* ar putea însemna până la (detalii schemă):

Această reglementare va contribui la îmbunătățirea siguranței rutiere. În plus, va însemna reducerea cheltuielilor pentru consumatori și va ajuta la protejarea mediului prin evitarea risipei de materiale și reducerea emisiilor de CO².

Pentru a afla mai multe vizitati www.michelin.ro

 

Adaugă un comentariu