(P) Romanian Endurance Series a ajuns la sezonul 4

Anul 2019 se anunță a fi unul foarte interesant pentru iubitorii curselor de anduranță din țara noastră, care, potrivit unui material publicat pe pitstops.ro în cursul lunii februarie, vor avea parte de un sezon în care numărul participanților ar putea fi mai mare ca niciodată. Cel de-al 4-lea sezon din istoria curselor autohtone de anduranță vine cu câteva schimbări, așa că haideți să vedem despre ce este vorba.

Spre deosebire de primele 3 sezoane, de această dată formatul curselor programate în cadrul România Endurance Series 4, sub egida ACR (RES), va fi unul specific GT-urilor. Durata curselor nu va mai fi de 3-4 ore, însă vor fi 4 duminici cu antrenamente libere plus calificări și două curse de 60 de minute. Totuși, ultima cursă din 2019 ar putea dura două sau chiar mai multe ore, dar acest lucru se va stabili în funcție de cum vor decurge lucrurile în timpul anului. Partea bună este că numărul fanilor sporturilor cu motor a crescut în ultimii ani în întreaga lume dar și în România, iar acest lucru se reflectă și din numărul uriaș al plătitorilor de bilete la cele mai noi filme din seria Fast & Furious, 7 și 8. Mai în glumă, mai în serios, populare în țara noastră sunt pacanelele online la VladCasino inspirate din lumea mașinilor și a vitezei, așa cum este cazul slotului Drive Multiplayer Mayhem sau chiar și Hotline.

Datorită caravanei RES, organizată de Wili Motorsport, promoter West Competition Racing, care va ajunge de două ori pe circuitul Transilvania Motor Ring, amplasat lângă Târgu Mureș, numărul etapelor România Endurance Series 4 ajunge în acest sezon la 5, după cum urmează:

  •  24 martie 2019 – MotorPark România
  •  5 mai 2019 – Transilvania Motor Ring
  •  7 iulie 2019 – MotorPark România
  •  18 august 2019 – Transilvania Motor Ring
  •  26 octombrie 2019  – TBA

Vești bune vin și din zona partenerilor tehnici, acolo unde pentru prima oară Michelin va asigura necesarul de pneuri la toate categoriile, cu excepția A1, acolo unde furnizor va fi Yokohama.

Sistemul de punctare este și el unul diferit în acest sezon, fiind inspirat din DMV NES 500. Astfel, mașinile vor fi împărțite în următoarele categorii:

  •  A1-motor mai mic de 1.6 litri
  •  A2-motor cu capacitate cilindrică cuprinsă între 1.6 și 2 litri
  •  A3-motor cu capacitate cilindrică cuprinsă între 2 și 3.5 litri
  •  A6-motor cu capacitate cilindrică peste 3.5 litri

O veste excelentă este faptul că vom avea modele de clasă GT4 și TCR în grilă, astfel că este posibil să apară și echipe noi în acest sezon. Din informațiile existente la ora actuală, la clasa GT4 vor participa Ginetta G55 GT4 – mașina echipei Endurance Team România și Audi R8 LMS GT4, noua achiziție a campionilor din 2018, Carbogaz Racing.

La mai puțin de o lună până la deschiderea noului sezon, avem speranța că acesta va fi unul fantastic, fără incidente majore și cu un număr cât mai mare de participanți. Lista acestora este încă deschisă!

Adaugă un comentariu