Drumuri expres în loc de autostrăzi?

Cu ceva timp în urmă, coaliția de guvernare anunța că, în locul autostrăzilor pe care le așteptăm deja de aproape 30 de ani, vom primi mai multe drumuri expres. În acest context, la finalul lui 2018 a fost semnat contractul pentru primul drum expres din România, cel care ar trebui să lege Craiova de Pitești. De fapt, nu chiar pentru întregul drum, ci doar pentru segmentul Craiova – Slatina, acesta fiind împărțit, la rândul său, în două tronsoane.

În esență, vorbim de o știre bună, a cărei materializare ar trebui să crească siguranța traficului rutier între cele două orașe, legate acum de DN65 – unul dintre cele mai periculoase sectoare de drum național de la noi. Sigur, o autostradă ar fi fost mult mai bună, dar, vorba aceea, „atât s-a putut. Viitorul drum expres ar urma să fie operațional (dacă acest contract va fi respectat întocmai, ceea ce ar fi o premieră în istoria modernă a României) până la finalul anului 2021.

Pentru realizarea sa, statul român va plăti circa 4,3 milioane de euro per kilometru companiei italiene Tirrena Scavi (în cazul primului tronson, de 17,7 km, care începe la Craiova), respectiv 7,8 milioane de euro per kilometru unei asocieri între SA&PE Construct, Spedition UMB, Tehnostrade și Consitrans (pentru restul de 39,9 km până la Slatina).

Ați ridicat puțin din sprânceană? La fel și noi. Și asta pentru că, la aceste prețuri, viitoarele drumuri expres (care au prevăzute benzi de circulație cu lățimea de 3,5 metri) ar urma să fie ceva mai scumpe decât o autostradă, care are benzi de circulație cu lățimea de 3,75 metri. Chiar și la costurile medii din România, de circa 6,3 milioane de euro per kilometru, nu mai vorbim de costurile la care construiesc alte țări europene – în Bulgaria, spre exemplu, media este de 3,1 milioane de euro per kilometru.

Adaugă un comentariu