Craiova-Pitești va fi drum expres: Mai scump și mai îngust decât o autostradă

Craiova-Pitești va fi, fără îndoială, drum expres, nu autostradă. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că a atrubit primele contracte pentru execuția unor tronsoane ale acestui drum.

Nu vă bucurați prea tare, deoarece CNAIR a semnat contracte doar pentru primele două tronsoane ale acestui drum expres, care vor lega Craiova de Slatina. Mai trebuie realizată apoi legătura cu Autostrada A1, așteptată cu sufletul la gură atât de angajații Ford Craiova, cât și de toți locuitorii din acea zonă a țării.

Citește și:

Cum obții bani pentru combustibil?

Cel mai “bătrân” Volkswagen din lume a fost complet restaurat

Câte amenzi adună o cameră fixă?

Cum îți poți moderniza mașina

Ora de Educație Rutieră

Șoseaua de Centură a Bucureștiului – un proiect continuu

Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?

Primul loc în Europa la aglomerație

 

În total, drumul expres Craiova-Pitești va avea o lungime de aproximativ 120 de kilometri, pe când cele trei contracte semnate de CNAIR însumează 57.55 kilometri. Cele trei contracte au o valoare cumulată de aproximativ 385.000.000 de euro fără TVA. Da, ați citit bine, 385 de milioane de euro fără TVA.

Responsabili de construcție pentru tronsonul 1 vor fi italienii de la Tirrena Scavi, iar prețul pe kilometru va fi de 4,3 milioane de euro fără TVA. De tronsonul 2 – lotul 1 se va ocupa o asociere numită SA&Pe Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, care va tarifa execuția la un cost de 7,6 milioane de euro fără TVA. Aceeași asociere se ocupă și de lotul 2 al tronsonului 2, dar la prețul de 7,8 milioane de euro pe kilometru.

Lucrările vor avea șapte ani de garanție, iar sursa de finanțare este Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM), adică fonduri europene nerambursabile. Chiar și așa, prețurile pe kilometru sunt mai mari decât cele pentru autostrăzi realizate în țările vecine, în timp ce drumul expres, prin definiție, este mai îngust decât o autostradă, ca să nu vorbim despre avantajele suplimentare pe care le-ar fi adus calea rutieră de mare viteză.

Constructorii au un an la dispoziție pentru proiectare și alți doi ani pentru executarea lucrărilor, deci ar trebui să fie totul gata până în decembrie 2021. Din păcate, constructorii de drumuri care activează în România ne-au arătat că aceste termene sunt pur informative, deci s-ar putea să ne prindă anul 2022 și fără această cale rutieră esențială pentru exportul mai rapid al autovehiculelor produse la Craiova și al altor bunuri care vin și ajung în acea zonă a țării.

 

Adaugă un comentariu