Antigelul – Secretele acestui consumabil ignorat de multa lume

Antigelul este unul dintre acele consumabile care, de cele mai multe ori, ramane in vasul de expansiune ani intregi. Putina lume cunoaste proprietatile acestui lichid atat de important pentru motorul masinii dumneavoastra.

Antigelul este un lichid folosit pentru racirea motorului care face un circuit inchis intre propulsor, de unde preia caldura si intre radiator, acolo unde aceasta este cedata. Antigelul protejeaza motorul importiva inghetului, supraincalzirii si coroziunii. Astfel, subiectul acesta nu trebuie luat in considerare de un sofer doar in perioada anotimpului rece.

In general, in comert, antigelul se gaseste sub forma concetrata, iar la introducerea acestuia in sistemul de racire el trebuie diluat cu apa distilata, in diverse proportii, in functie de cerintele producatorului. Un antigel este compus dintr-o serie de aditivi speciali si de substante pe baza de glicol.

Pe langa transferul de caldura pe care il realizeaza, antigelul are si rol antidepunere, astfel evitandu-se formatiunile de calcar sau de alta natura care ar putea reduce semnificativ transferul termic.

Un lucru de care orice sofer ar trebui sa tina cont atunci cand achizitioneaza un antigel este compatibilitatea cu materialele din care este fabricat motorul. Asa cum uleiul trebuie sa satisfaca anumite cerinte impuse de producator, acelasi lucru se intampla si cu antigelul. In cazul in care veti folosi un lichid de racire neadecvat, motorul ar putea suferi daune iremediabile. De asemenea, un antigel cu substante nepotrivite poate duce la distrugerea circuitului si a pompei.

antigel spart

Asa cum afirmam si mai sus, exista soferi care uita de antigel. Ei bine, trebuie sa stiti ca acesta isi pierde proprietatile in 2- 3 ani. Imbatranirea antigelului va duce la o scadere a punctului de inghet, iar pe durate de timp indelungate va produce daune importante.

 

Atentie!

Niciodata punctul de inghet al unui antigel nu trebuie verificat dupa ce a fost completat in vasul de expansiune, intrucat rezultatul poate fi viciat. De asemenea, nivelul de lichid de racire nu trebuie verificat cu motorul pornit, intrucat exista pericolul unor arsuri grave.

In cazul in care nivelul antigelului din vasul de expansiune scade vizibil, verificati intreg circuitul. Posibilele etansari incorecte sau fisuri ale conductelor pot avea efecte nefaste asupra motorului.

De multe ori, soferii sunt tentati ca in loc de antigel sa foloseasca apa de la robinet. Aceasta nu este o solutie, intrucat apa poate cauza diverse probleme. Amintim aici scurgerile la sistemul de etansare, racirea greoaie a motorului si lipsa lubrifierii.

 

Bine de stiut!

Antigelul de pe piata are diverse culori. Este bine de stiut ca nuantele de antigel NU ar trebui amestecate.

 

Adaugă un comentariu