Arte vizuale, animație stradală stradală nocturnă și MINI, ca element al culturii urbane contemporane

vezi galeria foto

Pentru că automobilul e, în definitiv, un produs industrial și pentru că, inevitabil, utilizarea sa este marcată multe aspecte practice și funcționale ale vieții noastre, tindem să trecem cu vederea implicațiile sale sensibile din viața noastră. MINI este aici ca să nu ne lase să uităm de ele. Noaptea trecută l-am scos un pic în oraș. Sau ne-a scos el pe noi?


Foarte simplu, se poate susține că MINI a fost, ca și alte automobile, o investiție pe fondul observării unei oportunități în structura pieței auto și că ideile conceptuale noi pe care le-a promovat încă de la prima generație i-au asigurat succesul. Cine dorește să fie sigur că ratează complet frumusețea vieții, nu are decât să se limiteze la cele menționate mai sus – cât se poate de corecte, de altfel.

Cine simte că viața mai trebuie să aibă și altceva decât rezolvări corepsunzătoare pentru condiții în schimbare, va tinde să considere că MINI a apărut pentru că a fost chemat de evoluția transformărilor prin care trecea lumea urbană din a doua parte a secolului trecut. Suntem convinși, creatorul său, Alex Issigonis, și-a conturat schițele în prelungirea unei viziuni generoase, prin care avea să ofere lumii plăcerea explorării unor noi dimensiuni ale culturii urbane, ilustrate mai mult prin conexiuni și mai puțin prin individualism.


MINI însuși este o conexiune, una care aduce la un loc rezolvări pentru multe implicații ale vieții urbane ți nu numai urbane. Dacă te conectezi la MINI, te conectezi la o multitudine de posibilități. Acum, în plină eră a digitalizării, faptul este și mai lesne de sesizat.

Dar, la începuturile lui MINI, a durat un pic până să se manifeste devărata anvergură a capabilităților acestui automobil fără echivalent. Mai întâi, au fost sesizate prespectivele sale sportive, favorizate de stabilitate și de construcția lightweight. Apoi, adoptarea pe scară largă a mașinii de către populația (în creștere, la rândul ei) a orașelor a generat un flux cultural axat pe „aderarea la trend’. A intervenit pătrunderea mașinii în sfere culturale precum filmul, moda, muzica și altele. Inspriația privind posibilitățile de personalizare nu au făcut decât să extindă efectul carismei lui MINI.


Actuala generație a modelelor MINI și diversitatea variantelor de concept general și caroserie arată că s-a ajuns foarte departe față de punctul inițial. Setul de valori al automobilului s-a completat în sensul premium, tot așa cum și viața din marile orașe tinde a fi reprezentativă pentru gradul de civilizație și coeziune al societății contemporane. Creativitatea constituie una dintre componentele definitorii ale lui MINI, iar tot creativitatea – cea personală, de această dată – este cea care ne permite să concretizăm și să trăim experiențe noi în viețile noastre. Exagerăm, oare, spunând că avem nevoie de MINI ca să ne simțim inspirați? Desigur, mai avem nevoie de el și din alte motive, dar și acesta este unul foarte bun!



CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE