BMW lansează pe Seria 7 noul motor diesel cu patru turbine

În urmă cu câteva săptămâni vă anunțam că BMW a prezentat în cadrul Simpozionului de Motoare de la Viena un propulsor diesel de 3,0 litri cu șase cilindri și patru turbine. Germanii s-au mișcat pe repede înainte, iar astăzi facem cunoștință cu primul model din gamă care va beneficia de serviciile acestui propulsor.

Unitatea este disponibilă pe versiunile BMW 750d xDrive și 750Ld xDrive. Conform oficialilor germani, noul motor include turbocompresie în mai multe etape și prodce 400 CP la 4.400 rpm și 760 Nm între 2.000 și 3.000 rpm. De menționat că propulsorul oferă peste 450 Nm încă de la 1.000 rpm.

Așa cum era normal, BMW ne povestește câte ceva și despre consumul de carburant. Deși observăm o creștere de putere și de cuplu față de vechiul 3.0 diesel tri-turbo, consumul de carburant în regim mediu s-a diminuat cu 11 procente. Astfel, BMW 750d xDrive promite un consum mediu mixt de 5,9 – 5,7 l/100 km, iar emisiile de CO2 ajung la 154 – 149 g/km.

Pentru reducerea emisiilor, gazele de evacuare sunt tratate cu un filtru de particule, un convertor catalitic și un sistem de reducere catalitică selectrivă cu injecție AdBlue.

Druck

Cum funcționează motorul cu patru turbine de la BMW

În general, cele două turbocompresoare de presiune joasă și unul dintre cele două turbocompresoare de înaltă presiune funcționează permanent. La accelerări bruște, cele două turbine de joasă presiune vor fi evitate cu ajutorul unui sistem de control al clapetei de evacuare. Astfel, presiunea de supraalimentare va crește și mai rapid și va asigura un răspuns prompt. Cea de-a doua turbină de înaltă presiune va intra în acțiune la o turație de circa 2.500 rpm.

Totodată, BMW vine și cu o metodă de recirculare a gazelor de eșapament pentru etapa de joasă presiune, precum și pentru cea de înaltă presiune. Astfel, eficiența turbinelor crește, iar nivelul emisiilor scad.

Adaugă un comentariu