BMW X3: continuarea unui concept de succes

Noul BMW X3 reprezintă continuarea conceptului de succes lansat de bavarezi în anul 2003.  Nu mai puţin de 1.5 milioane de unităţi din gama X3 au fost vândute până acum la nivel mondial. Noul BMW X3 este pregătit să scrie un nou capitol după lansarea comercială din toamna acestui an.

 

Noul BMW X3 – date tehnice

Noul BMW X3 are un ampatament crescut cu doar 5 centimetri, mașina fiind mai lungă și mai joasă decât precedenta generație. Cu toate acestea noul X3 are o masă redusă cu 55 kg şi un coeficient aerodinamic de 0.29.

La capitolul design principalele modificari ale noului BMW X3 sunt prelungirea farurilor până la grila radiatorului cu o nouă formă hexagonală, semnalizatoarele integrate in oglinzi şi proiectoare noi de ceaţă. Pasajele roților au o formă perfect circulară în partea frontală, apoi sunt alungite pentru a oferi suficient spațiu pentru jantele care pot fi comandate cu dimensiuni de la 18 la 21 inchi. Pe lista de opţiuni este şi sistemul de conducere asistată care este amplasat în mijlocul grilei frontale.

Opţional se pot comanda pentru noul BMW X3 stopuri cu LED-uri 3D iar evacuările duble vor fi disponibile pe toate versiunile. În cazul motorizării M40i evacuarea va fi una personalizată în spiritul dinamic al versiunii.

Spaţiul de depozitare este de 550 litri şi 1600 litri dacă bancheta spate este rabatată. Pachetul de depozitare include podea dublă, bancheta fracţionabilă 40/20/40 si posibilitatea deschiderii hayonului prin mişcarea piciorului sub bara spate.

Noul BMW X3 – echipamente disponibile

Noul BMW X3 va fi oferit cu ultima generaţie a sistemului Active Cruise Control şi cu pachetul Driving Assistant Plus care include Steering şi Lane control assistant, Lane Change Assistant, Lane keeping assistant cu side protection. Toate acest sisteme contribuie la eficienţa sistemului de conducere semi automat – BMW Personal CoPilot.

Sistemul de infotainment are un display touchscreen de 10.2 inchi controlabil şi prin gesturi. Pe lista de opţionale regăsim un Head Up Display color şi instrumentarul de bord care poate fi afişat pe un display de 12.3 inchi. Pentru noul BMW X3 se poate comanda şi BMW Display Key care aduce funcţii comune cu Seria 5 sau Seria 7: nivelul de carburant,  informaţii service etc.

Noul BMW X3 – lista motorizărilor

BMW X3 xDrive 20D
2.0 litri 190 CP 400 Nm
Accelaraţie 0-100 km/h în 8,0 secunde / viteză maximă 213 km/h

BMW X3 xDrive 30D
3.0 litri 265 CP 620 Nm
Accelaraţie 0-100 km/h în 5,8 secunde / viteză maximă 240 km/h

BMW X3 sDrive 20i (nu este disponibil pentru europa)
2.0 litri 184 CP 290 Nm
Accelaraţie 0-100 km/h în 8,3 secunde / viteză maximă 215 km/h

BMW X3 xDrive 20i ( disponibil din primăvara anului 2018)
2.0 litri 184 CP 290 Nm
Accelaraţie 0-100 km/h în 8,3 secunde / viteză maximă 215 km/h

BMW X3 xDrive 30i (disponibil din decembrie 2017)
2.0 litri 252 CP 350 Nm
Accelaraţie 0-100 km/h în 6,3 secunde / viteză maximă 240 km/h

BMW X3 M40i (disponibil din decembrie 2017)
3.0 litri 360 CP 500 Nm
Accelaraţie 0-100 km/h în 4,8 secunde / viteză maximă 250 km/h

Până la data publicării acestui material BMW nu a oferit detalii despre preţul de vânzare a noului X3.  În România actuala generaţie BMW X3 are preţuri de pornire de la 39.389 euro pentru varianta BMW X3 2.0 sDrive18d.

 

Calvin Luk, designerul exteriorului noului BMW X3: „Am creat o mașină îndrăzneață'

Interviu realizat de Adrian Mihălţianu pentru Auto Bild România în cadrul evenimentului de prezentare a noului BMW X3 

 

Calvin Luk este unul dintre cei mai tineri designeri de la BMW, dar are deja la activ două mașini: BMW X1 F48 și BMW Seria 1 F20 LCI. Acum, ne-a prezentat la Munchen și a treia creație a sa: noul BMW X3 G01.

Australianul este foarte mândru de ce a reușit să facă cu noul model:

„E o mașină îndrăzneață, robustă, dar am vrut să exprimăm toate acestea prin intermediul unor suprafețe sofisticate. În partea frontală, am mărit mult dimensiunea rinichilor BMW. Calandrul este mai înalt, iar mașina are acum o prezență elegantă și solidă în același timp. Am vrut să creăm impresia că rinichii alungesc corpul mașinii, și am reușit acest lucru prin folosirea unor suprafețe curbe pe capotă.'

Aceste suprafețe schimbă forma mașinii în funcție de direcția din care cade lumina, ochiul fiind atras de nervurile multiple care curg către calandru. De altfel, noua grilă are un rol esențial în aerodinamica excepțională a noii mașini: un coeficient aerodinamic de doar 0.29!

„Pe grilă, avem două straturi de bare: cel frontal, care are un aspect tehnic și este ușor vizibil; și cel din spate, ascuns ochiului, dar care se poate deschide și închide după necesitățile de răcire a motorului. Avem și un eleron în partea din spate, care prelungește linia pavilionului și optimizează, la rândul lui, aerodinamica. Datorită acestor elemente de design am reușit să stabilim un standard în această clasă, cu cel mai mic coeficient Cx pe o astfel de mașină.'

Farurile de zi de tip angel eyes au fost și ele modificate. Calvin Luk explică:

„Acestea au acum o formă mult mai tehnică. O formă hexagonală, modernă, care duce mașina în viitor. De asemenea, proiectoarele de ceață au acum o formă orizontală, alungită, care conferă stabilitate vizuală părții frontale a mașinii.'

Ampatamentul noului X3 a crescut cu 5 centimetri, dar mașina este mai lungă și mai joasă decât precedenta generație. În acest context, jantele standard sunt de 18 inchi, dar pot ajunge până la 21 de inchi, ceea ce necesita o schimbare de abordare în privința pasajelor roților.

„Pasajele roților au o formă perfect circulară în partea frontală, apoi sunt alungite pentru a oferi suficient spațiu unor roți uriașe. Am vrut să le dau un aspect mai robust, tăind partea din spate și făcându-le să arate de parcă ar fi împinse în față. Noua formă oferă stabilitate mașinii, și în același timp îi dă o alură dinamică, indiferent că se deplasează sau staționează.'

Tot dinamice sunt și stopurile, zona în care X3 avea mare nevoie de îmbunătățiri substanțiale. Iar Calvin Luk a reușit să rezolve și această problemă.

„Avem acum o nouă semnătură vizuală în partea din spate a mașinii: stopurile 3D sunt acum fluide, sculpturale, și ceea ce îmi place în mod special este modul în care reușesc acestea să continue liniile sofisticate ale părții laterale cu o parte posterioară elegantă și robustă. O scot în evidență, indiferent de linia de design aleasă. De asemenea, evacuările duble sunt reale, active, și vor fi disponibile pe toate versiunile.'

Per total, Calvin Luk a reușit să modernizeze puternic noul X3 în privința designului. Avem acum un model sculptural, plin de nervuri și de suprafețe elegante, mult mai echilibrat vizual decât precedenta generație.

    gabriel says:

    O porcarie de masina. Greoaie, creeaza senzatie de instabilitate, te leagana incontinuu, distanta mare de frinare, in viraje te tii bine de volan atfel…aer conditionat prost echilibrat,incomod, scaunele fata neergonomce produc dureri de spate inmediat ce mergi, consum mare de diesel la motor de 2.0 diesel..8% pe autostrada la 130 km/ora, daca bate vintul din fata consumul se face 9%, scaunul inalt ca la autobuz, greoaie la miscare, greutatea mare a masinii se simte, cosum urban minim 10%.

Adaugă un comentariu