Cum sa-ți alegi cele mai bune anvelope. Test comparativ cu anvelope de iarna 205/55 R16

Care sunt cele mai bune anvelope de iarna? Pentru asta am adus la test nu mai puțin de 20 de modele de anvelope de iarna cu dimensiunea 205/55 R16. Rezultatele arată clar cine sunt câștigătorii și perdanții.

Schimbările climatice, zăpada din ce în ce mai puțină, anvelopele allseason din ce în ce mai performante, oare mai avem nevoie de anvelope specializate de iarnă? Răspuns rece ca gheața: da. Cine este obligat să utilizeze mașina pe vreme de iarnă nu se poate dispensa de ele: doar pneurile specializate oferă pe zăpadă și pe gheață rezervele de siguranță necesare.

Oferta de anvelope de iarnă este în continuare uriașă, dar paginile online ale marilor comercianți de anvelope, care oferă la vânzare mărci ca Ovation, Torque Langivator sau Racealone, nu prea sunt de ajutor în luarea unei decizii. Nici eticheta europeană, care oferă date asupra rezistenței la rulare, aderenței pe carosabil umed și zgomotului de rulare nu este de prea mare ajutor, deoarece informațiile nu sunt de încredere. Chiar și pneurile care la testele noastre eșuează din cauza distanțelor de frânare periculos de mari sunt lăudate ca regi ai aderenței datorită autocertificării de către producător. Cine vrea să afle care sunt anvelopele cu adevărat bune se poate baza doar pe testele competente, cum este acesta.

Actualul test de anvelope de iarnă pornește cu 50 de candidați, pe care i-am cumpărat „undercover din comerț. De această dată testăm dimensiunea 205/55 R16 pentru modele compacte. În runda preliminară, la proba de frânare pe carosabil ud, eliminăm pneurile cu distanțe de frânare prea mari de cele cu valori acceptabile. Astfel, fiecare anvelopă are o șansă onestă de a participa la testul nostru. În finală au intrat doar 20 de modele de anvelope, care s-au remarcat prin cele mai mici distanțe de frânare.

Iată cum s-au comportat cele mai bune 20 de pneuri la sesiune extinsă de testare.

Anvelope de iarna: Probele de test pe zăpadă

zapada

Tracțiune
Superaderentele vin de la Uniroyal și Dunlop, anvelopele allseason având, de asemenea, performanțe bune. Doar satisfăcător: Vredestein și Falken.

Frânare
La frânarea pe zăpadă bătătorită, diferențele sunt mici între cele mai scurte distanțe de frânare  (UltraGrip 9 de la Goodyear) și cele mai lungi (Cooper).

Manevrabilitate
La disciplina regală a testului de iarnă, noile Continental TS 860 își dovedesc aptitudinile. Sensibil mai lentă este deplasarea cu Semperit și Falken.

Slalom
O ghidare laterală bună îi dă șoferului un sentiment de siguranță chiar și pe suprafețe alunecoase. Pneurile Uniroyal, subsidiara Continental, sunt aici clar în avantaj.

Citește și

ATENȚIE ȘOFERI! Uite cum se face PARCAREA PERFECTĂ!

Permisele de conducere vor fi primite prin poștă și vor fi livrate gratuit

Ce șofer inconștient! O femeie a fost surprinsă conducându-și Loganul cu bebelușul în brațe

Intersecţia din România care este unică în Europa

Anvelope de iarna: Probele de test pe carosabil ud

ud

Acvaplanare/Acvaplanare în curbă
Ploile puternice pot provoca acvaplanarea pe sectoarele cu denivelări. În această situație se formează o peliculă de apă sub suprafața de rulare, iar anvelopele punții față pierd astfel contactul cu suprafața de rulare. Bridgestone Blizzak LM001 oferă cele mai mari rezerve de siguranță. Falken, Vredestein și Goodrich acvaplanează mult mai devreme.

Manevrabilitate
Noile TS 860 de la Continental și UltraGrip 9 de la Goodyear ating pe carosabil ud aproape nivelul de aderență al unei anvelope de vară. Cu Fulda și Goodrich, Golful de test subvirează timpuriu.

Frânare
Pe pista udă și alunecoasă, Conti se oprește chiar înaintea anvelopei de vară. Sava Eskimo HP are nevoie de încă o lungime de mașină în plus.

Anvelope de iarna: Probele de test pe carosabil uscat

uscat

Zgomot la rulare
Zgomotele de rulare puternice au un efect negativ asupra mediului și naturii. În interiorul mașinii nu se poate face diferența nivelului de zgomot. Evident este că o anvelopă de vară face un zgomot mai mare decât cele 20 de pneuri specializate de iarnă.

Frânare
Punctul slab al tuturor anvelopelor de iarnă este frânarea pe carosabil uscat, cel puțin în comparație cu pneul de vară. TS 860 de la Conti este și aici în avantaj.

Manevrabilitate
Cel mai rapid timp pe circuit îl furnizează aici Winter I*cept de la Hankook, cu un comportament armonios. Rezultatul este chiar mai bun decât al pneurilor allseason.

Anvelope de iarna: Capitolul Costuri

 

costuri

Durabilitate
Se determină pe un stand de probe cu role. Continental și Bridgestone reușesc să parcurgă cei mai mulți kilometri, în timp ce Cooper WM-SA2+ ajunge mult mai devreme la adâncimea minimă admisă a profilului.

Preț/Durabilitate
Aici pot acumula, în sfârșit, puncte și mărcile din eșalonul doi sau trei. Anvelopele de la Kleber (marcă a Michelin), precum și cele de la Barum și General (mărci ale Continental) conving printr-un raport preț/durabilitate bun.

Rezistență la rulare pe stand
20% este diferența dintre cel mai bun și cel mai slab model de anvelopă (4% ca economie de carburant). Rezistența la rulare este măsurată în kilograme raportat la o tonă din masa mașinii.

Anvelope de iarna: Rezultate

Anvelope de iarna 205/55 R16Continental WinterContact TS 860
Plusuri:
Anvelopă premium exemplară, ireproșabilă. Calități de manevrabilitate dinamică în toate condițiile meteo, comportament de direcționare precis cu feedback bun, rentabilitate foarte bună.

Anvelope de iarna 205/55 R16Michelin Alpin 5
Plusuri:
Pneu de iarnă cu foarte bune calități pentru zăpadă, manevrabilitate stabilă pe carosabil ud și uscat, distanțe de frânare mici pe ud, zgomot mic.
Minusuri: Destul de scump.

Anvelope de iarna 205/55 R16Goodyear UltraGrip 9
Plusuri:
Calități de rulare convingătoare pe zăpadă și pistă udă, rezerve mari de siguranță la acvaplanare, rezistență la rulare scăzută.
Minusuri: Durabilitate de nivel mediu.

Anvelope de iarna 205/55 R16Dunlop Winter Sport 5
Plusuri:
Calități de rulare de top pe pista udă și pe zăpadă, rezistență la rulare mică.
Minusuri: Dinamică de rulare de nivel mediu pe carosabil ud.

Anvelope de iarna 205/55 R16Pirelli Cinturato Winter
Plusuri:
Calități dinamice de manevrabilitate pe pista udă și pe zăpadă, durabilitate bună.
Minusuri: Ghidare laterală mediocră pe carosabil uscat.

Anvelope de iarna 205/55 R16Semperit Speed-Grip 2
Plusuri:
Manevrabilitate dinamică și distanțe de frânare scăzute pe pista udă, rezistență mică la rulare.
Minusuri: Manevrabilitate imprecisă pe pista acoperită cu zăpadă.

Anvelope de iarna 205/55 R16Nokian WR D4
Plusuri:
Excelente calități pentru iarnă, siguranță mare la acvaplanare, rezistență redusă la rulare.
Minusuri: Ghidaj lateral mediu pe pista uscată, durabilitate limitată.

Anvelope de iarna 205/55 R16Hankook Winter i*cept RS²
Plusuri:
Rezerve bune de siguranță la acvaplanare, rezistență redusă la rulare.
Minusuri: Ghidare laterală mediocră pe carosabil ud, distanțe de frânare mai mari pe pista udă.

Anvelope de iarna 205/55 R16Bridgestone Blizzak LM001
Plusuri:
Calități excepționale pentru zăpadă, siguranță mare la acvaplanare, rentabilitate foarte bună.
Minusuri: Comportament subvirator pe pista uscată, distanțe de frânare mai mari pe pista udă.

Anvelope de iarna 205/55 R16Barum Polaris 3
Plusuri:
Calități bune pentru iarnă, manevrabilitate stabilă pe ud, raport bun preț/performanțe.
Minusuri: Nivel de aderență limitat și reacție întârziată a direcției pe carosabil uscat.

Anvelope de iarna 205/55 R16Kleber Krisalp HP 2
Plusuri:
Calități excepționale pentru zăpadă, rentabilitate foarte bună.
Minusuri: Nivel moderat de aderență pe pista udă, rezistență redusă la acvaplanare.

Anvelope de iarna 205/55 R16Uniroyal MS plus 77
Plusuri:
Calități convingătoare pentru iarnă, raport bun preț/performanțe.
Minusuri: Nivel redus de aderență pe pista uscată și umedă.

Anvelope de iarna 205/55 R16General Altimax Winter Plus
Plusuri:
Calități de iarnă bune, confort echilibrat, cheltuieli de achiziționare reduse.
Minusuri: Calități mediocre pe pista udă, distanțe de frânare mai mari pe uscat.

Anvelope de iarna 205/55 R16Mabor Winter-Jet 2
Plusuri:
Manevrabilitate bună pe zăpadă și uscat, raport bun preț/performanță.
Minusuri: Calități mediocre pe carosabil ud, distanțe de frânare mai lungi pe uscat.

Anvelope de iarna 205/55 R16Sava Eskimo HP
Plusuri:
Tracțiune bună și distanțe mici de frânare pe zăpadă, preț convenabil.
Minusuri: Comportament subvirator și distanțe de frânare mai mari pe pista udă.

Anvelope de iarna 205/55 R16Cooper WM-SA2+
Plusuri:
Comportament sigur de rulare pe pista udă și pe zăpadă.
Minusuri: Distanțe de frânare mai lungi pe uscat, durabilitate redusă.

Anvelope de iarna 205/55 R16Falken Eurowinter HS449
Plusuri:
Ghidare laterală stabilă pe pista udă, raport bun preț/performanțe.
Minusuri: Rezerve reduse de siguranță la acvaplanare, subvirează pe pista uscată.

Anvelope de iarna 205/55 R16Vredestein Snowtrac 5
Plusuri:
Manevrabilitate dinamică pe uscat.
Minusuri: Tracțiune mediocră pe zăpadă, rezerve moderate de siguranță la acvaplanare, distanțe de frânare mari pe ud.

Anvelope de iarna 205/55 R16BF Goodrich g-Force Winter
Plusuri:
Rentabilitate foarte bună.
Minusuri: Calități de acvaplanare mediocre, comportament subvirator pe ud, distanțe de frânare mai lungi pe carosabil ud și uscat.

Anvelope de iarna 205/55 R16Fulda Kristall Control HP
Plusuri:
Calități sigure pe zăpadă.
Minusuri: Comportament subvirator, ghidaj lateral moderat și reacție întârziată a direcției pe carosabil ud.

Verdict
Chiar și la cele mai populare dimensiuni, siguranța și calitatea își au prețul lor. Printre cele mai bune 20 de anvelope de iarnă nu se găsește nicio candidată din segmentul de anvelope ieftine. Cele mai convenabile anvelope cu verdictul „Bun se numesc Hankook I*cept RS2 și Semperit SpeedGrip 2. Pentru ceva mai mulți bani se obțin pneurile de vârf de la Goodyear, Michelin, precum și noile Continental TS 860. În primul test de la lansare, acestea conving prin cea mai bună performanță, câștigând testul și titlul de Maestru Eco.

Anvelope de iarna 205/55 R16

Adaugă un comentariu