Dacă ne ștergem din gândire tot ceea ce s-a sedimentat până în prezent de-a lungul multor generații de vehicule și trecem pe o foaie albă câteva specificații esențiale de la care vom porni să conturăm obiectul corespuzător, avem șansa de a obține ceva încă nemaivăzut, cu forme și caracteristici compatibile cerințelor, însă într-o manieră neașteptată.
De ce nu, pe acea listă a specificațiilor pot fi incluse cerințe aparent imposibile, de felul unui gabarit exterior dimensionat sub clasa mini (sub-A), interior ci patru locuri adevărate și portbagaj modulabil de până la 500 de litri, totul fără compromisuri ergonomice. În fond, e vorba despre necesitățile privind utilizarea curentă a unui automobil familial popular privit din perspectiva zilei de mâine – așa a abordtat echipa designerilor de la Dacia tema conceptului Hipster.
Stéphanie Chiron, Dacia Advanced Product Manager, a menționat că: „Dacia Hipster Concept are tot ceea ce îți poți dori de la un vehicul lesne de utilizat în fiecare zi, măsurând doar 3 metri în lungime, 1,53 metri în înălțime și 1,55 metri în lățime. Are patru locuri propriu-zise și un portbagaj care poate fi modulat de la 70 la 500 de litri.'
Dacia Hipster Concept exploatatează la maximum potențialul unui sistem de propulsie electric prin intermediul configurației constructive lightweight, având o masă proprie de până la 800 kg – vorbim despre o masă cu 20% sub aceea a actualului Spring. Această realizare este rezultatul tratării de ansamblu ecologice promovate la Dacia: o greutate mai mică înseamnă mai puține materii prime și mai puțină energie utilizată în fabricație. De asemenea, înseamnă o masă mai mică de transportat, deci se consumă mai puțină energie. Ambiția din spatele conceptului Dacia Hipster este de a înjumătăți amprenta de carbon pe întregul ciclu de viață al vehiculului în comparație cu a celor mai competitive vehicule electrice disponibile în prezent.
Habitaclul Daciei Hipster Concept a fost optimizat pentru a oferi un spațiu excepțional, având în vedere dimensiunile exterioare ultracompacte ale vehiculului. Geamurile și parbrizul sunt aproape verticale, pentru a cuprinde un spațiu cât mai generos. Secțiunea frontală vitrată a plafonului oferă un supliment de lumină, contribuind la senzația de spațiu. Pentru a reduce costurile și greutatea dotărilor, geamurile laterale sunt glisante.
Patru adulți pot lua loc confortabil în Dacia Hipster Concept. Poziția de ședere pentru șofer și pasagerul din față este identică cu cea de la Dacia Sandero, asigurând comoditate și o vizibilitate perfectă asupra drumului. Accesul la locurile din spate este facilitat de deschiderea largă a ușilor și de scaunul pasagerului din față, care se înclină înainte.
Pentru a răspunde cât mai precis nevoilor specifice ale fiecăruia, interiorul Dacia Hipster Concept este pregătit nativ cu detalii de prindere integrate în tematica YouClip. Dotat standard doar cu strictul necesar, habitaclul poate fi personalizat folosind gama de accesorii YouClip dezvoltate de Dacia. Cele 11 puncte de ancorare YouClip sunt distribuite pe bord, pe panourile ușilor și în interiorul portbagajului. Acestea pot găzdui diverse accesorii, cum ar fi suporturi pentru pahare, cotiere, plafoniere etc.
Conectivitatea și tehnologia digitală sunt în zilele noastre elemente esențiale, contribuind la simplificarea și eficientizarea utilizării zilnice a vehiculului. Dacia Hipster dispune de o stație de andocare pentru smartphone, care rămâne fidelă filosofiei BYOD (Bring Your Own Device – vino la bord cu propriul dispozitiv) promovată de Dacia. Desigur, este asigurată o conectivitate perfectă între smartphone-uri și vehicul.
Smartphone-ul poate să devină chiar o cheie digitală pentru deblocarea și pornirea mașinii. Odată ce șoferul s-a așezat, smartphone-ul, plasat în stația sa de andocare, preia rolul de consolă multimedia și poate să afișeze aplicația de navigație dorită. De asemenea, tot el servește ca sistem audio al vehiculului, conectat boxe Bluetooth portabile, compatibile cu prinderile YouClip.