După DS 3 Crossback și DS 7 Crossback, gama de oferte pentru Europa se extinde și cu un sedan de clasă medie: DS 9. Iată ce noutăți aduce.
Citește și:
Faceți cunoștință cu DS7 Crossback, primul SUV european al brandului francez
DS3 Crossback la testele Auto Bild România
Noul Citroën C5 Aircross Hybrid, un SUV cu încărcare la priză și peste 200 CP
(P) Citroën continuă expansiunea în România cu o creștere de 31% a vânzărilor în 2019
Citroën C3 Aircross PureTech 110 EAT6: Controlul spaţiului
L-am văzut pentru prima dată acum jumătate de an ca o nouă prezență pe piața chineză, iar acum își face oficial intrarea și în Europa: acesta este DS 9, noul vârf de gamă al mărcii premium franceze.
DS 9 împarte platforma cu actualul Peugeot 508 (cel în versiunea lungă, disponibil exclusiv pe piața chineză) și se diferențiază estetic de acesta prin linii ușor modificate și un plus de ornamente cromate. Multe ornamente cromate. În mod surprinzător, DS 9 nu se laudă cu portiere fără ramă pentru geamuri – un element pe care îl întâlnim la 508. Însă compensează cu multe altele.
DS 9 oferă interior de executivă premium
Spre exemplu, interiorul promite o experiență lounge, cu spațiu suficient pentru desfătare – din cei 4,9 metri, 2,9 sunt ampatamentul – și cu materiale dintre cele mai bune. Până și bordul este îmbrăcat în piele Nappa. Plafonul este acoperit de Alcantara, iar scaunele sunt încălzite, ventilate și dispun chiar și de programe de masaj.
Tabloul interior este completat de ecranul tactil de pe bord – interfața pentru o suită largă de tehnologii cu care DS 9 se laudă. Pachetul DS Safety include, pe lângă asistenții (deja) clasici, și o cameră cu night vision, iar pachetul Drive Assist vine cu semi-autonomie de nivel 2.
Cu DS Access, mașina formează o legătură specială cu telefonul tău mobil: clanțele retractabile se deschid automat atunci când te apropii de autoturism. Iar prin aplicația MyDS, poți împărți accesul la mașină cu până la alte cinci persoane.
Performanță hibridă cu până la 360 CP
La lansare, DS 9 va fi oferit cu un sistem de propulsie hibrid plug-in, a cărui putere totală este de 225 CP – pe care l-am văzut deja pe C5 AirCross Hybrid. Mulțumită bateriei de 11,9 kWh, DS 9 va putea parcurge până la 50 de kilometri în regim pur electric.
Ulterior, gama de motorizări va fi completată cu versiuni mai puternice: una cu 250 CP și tracțiune pe puntea față, iar cealaltă, cu tracțiune integrală și un sistem de propulsie cu 360 CP.