În luna mai a anului 2015, Honda Civic Type R stabilea un nou record pe Nurburgring pentru mașinile cu tracțiune față. 7 minute și 50,63 de secunde a reușit atunci hothatch-ul nipon. Un an mai târziu, Volkswagen aducea pe circuitul german modelul Golf GTI Clubsport S, iar coroana de pe fruntea japonezului avea să cadă. Germanul reușea atunci 7 minute și 49,21 de secunde pentru un tur pe Nurburgring.
Dar lucrurile nu au fost lăsate așa de nemți: câteva luni mai târziu s-au întors pe Nurburgring și au reușit să reducă acel timp până la 7 minute și 47,19 secunde.
Totuși, Honda a anunțat că nu o să se termine chiar așa povestea cu Nurburgringul. Pe 3 aprilie, noua generație Civic Type R a ieșit la atac pe Iadul Verde și a reușit să parcugă un tur în doar 7 minute și 43,8 secunde.
Din motive de siguranță, exemplarul care a stabilit recordul avea și un roll-cage, dar oficialii japonezi au declarat că acesta nu a oferit niciun plus în dreptul rigidității. Întrucât masa totală a crescut, bancheta spate și sistemul de infotainment au fost scoase. În ceea ce privește anvelopele, Honda spune că exemplarul de pe Nurburging a folosit anvelope de circuit legale.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2017/04/honda-civic-type-r-nurburgring-9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2024/11/Honda-X-adv-low-res-001.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2023/05/DSC06398.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/12/Honda-2022.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)