Mazda6 Skyactiv-G 2.5 – Apelativ pentru rafinament

Un motor pe benzină de 2,5 litri? La Mazda6 descoperim de ce cilindreea mare nu poate fi înlocuită de supraalimentare când vine vorba de plăcerea de a rula.

 

Modelul de clasă medie al japonezilor de la Mazda a trecut recent printr-o actualizare, care a ridicat și mai mult nivelul tehnologic și rafinamentul pe care Mazda6 o propunea deja. Dacă până acum v-am obișnuit să testăm ori versiunea diesel de 2,2 litri, ori cea pe benzină de 2,0 litri, acum avem un test special. Deși propulsorul care face subiectul acestui test nu este unul prea comun în România, nivelul de rafinament pe care îl propune ar trebui să îl mențină mereu pe lista scurtă dacă ai în vedere acest segment. Știm, primele două semne de întrebare planează rapid asupra impozitului mai mare impus de cilindreea de 2,5 litri, dar și de valorile de consum mari. Însă beneficiile s-ar putea să fie mai importante.

 

Motorizarea de 2,5 litri pe care o găsim sub capota Mazdei6 are patru cilindri și este natural aspirată pentru a produce 192 CP. Nu sunt mulți pentru standardele de astăzi, dar japonezii mizează pe altceva. Exceptând propulsoarele cu șase sau opt cilindri, aceasta este cea mai rafinată unitate pe benzină. Motorul aproape că nu se aude în rulare liniară, nu vibrează, iar în sarcină are un sunet gros, care îl face extrem de plăcut, dar fără să deranjeze. Alt aspect care impresionează este caracterul liniar în care este livrată puterea, dar și viteza cu care răspunde la apăsarea pedalei de accelerație. Totul se petrece într-un mod demn de limuzinele de clasă superioară, mai ales că echiparea standard include cutia de viteze automată cu 6 trepte.

Aceasta nu este cea mai rapidă cutie, însă setarea ei mizează pe un comportament care face imperceptibilă trecerea de la o treaptă la alta, fără bruscări, chiar dacă se circulă în traficul aglomerat. Ansamblul cutie-motor reușește să creeze un nivel de rafinament ridicat la rulare, excelent completat de interiorul excelent lucrat și de ergonomia atent studiată. În plus, Mazda6 oferă acum un tren de rulare orientat mai mult spre confort, dar fără să piardă din vedere sportivitatea. O noutate adusă de recenta actualizare este introducerea în echiparea de serie a sistemului G-Vectoring Control (GVC), prima componentă a unui nou pachet de tehnologii reunite sub denumirea de Skyactiv-Vehicle Dynamics.

Acesta ajustează cuplul motor în funcție de modul în care este acționat volanul, astfel încât comportamentul vehiculului în viraje este mai aproape de intenția șoferului, reducându-se nivelul corecției volanului, indiferent de condițiile de drum, chiar și în situația unor manevre de urgență. Și pentru că am făcut referire la consum, acesta s-a prezentat la cote foarte bune în timpul testului. În traficul urban, media a fost de circa 10,5 l/100 km, iar în cel extraurban, aceasta a scăzut sub pragul de 8,0 l/100 km.

Fișă tehnică – Mazda6 Skyactiv-G 2.5

Motor L4, aspirat, benzină • Cilindree 2488 cmc • Putere maximă 192 CP/5700 rpm • Cuplu maxim 256 Nm/3250 rpm • Transmisie față, cutie automată cu 6 trepte • 0-100 km/h 7,8 sec • Viteza maximă 223 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4865/1840/1450 mm • Ampatament 2830 mm • Volum portbagaj 480 litri • Consum mediu 6,3 l/100 km • Emisii CO2 148 g/km • Preț de la 31.290 de euro cu TVA

 

Verdict

Este aproape imposibil să găsești la un alt constructor generalist o limuzină de clasă medie care să fie la fel de rafinată. Motorul de 2,5 litri este o mică bijuterie, care te face să te bucuri de fiecare moment petrecut la volan.

 

Adaugă un comentariu