Între 1992 și 1999, McLaren a produs doar 106 exemplare ale legendarului supercar F1, iar versiunea GTR Longtail a fost ca un cântec de lebădă al seriei. Modelul în sine este o evoluție a mașinii care s-a impus în cursa de 24 de ore de la LeMans în 1995, având o caroserie alungită în zona posterioară menită să-i îmbunătățească apăsarea aerodinamică. Denumit intern „F1 GT’, aceasta avea un tren de rulare reglabil în totalitate și o transmisie secvențială cu șase rapoarte. Mai mult, masa proprie a mașinii a fost redusă cu 135 kg, ajungând astfel să cântărească doar 915 kg. Motorul V12 de origine BMW dezvolta 600 CP și 480 Nm.

Primul șasiu al seriei, 19R, a fost omologat pentru a putea circula pe drumurile publice. Celelalte nouă exemplare au participat exclusiv în competiții, iar mașina cu numărul de șasiu 20R a fost vopsit cu o cromatică și inscripții Gulf-Davidoff GTC Motorsport. Aceasta din urmă a și reușit o clasare pe poziția a doua a podiumului în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1997. Retras din activitatea competițională, superbul F1 GTR Longtail s-a întors în uzina McLaren, unde probabil că urmărește de aproape dezvoltarea unui succesor direct, cu post de conducere central, programat să debuteze în 2019.

:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2016/11/McLaren-F1-GTR-Longtail-Chassis-20R-finds-its-way-home-1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/03/mclaren-TDI.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2021/11/S21_5324.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2021/08/Peugeot-9X8_01.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)