MINI Countryman Cooper S All4 – Bigger is better!

În era nouă, MINI nu mai este chiar atât de mini. Britanicii s-au adaptat pieței și oferă variațiuni pe aceeași temă. Countryman a ajuns la a doua generație, iar noi am mers acasă la MINI pentru a-l testa.         

MINI Countryman, cel mai mare MINI de pe piață, a ajuns la a doua generație, iar noi am mers la el acasă pentru a-l testa. Primesc cheia, descui mașina și mă urc la volan. Nu, n-am greșit portiera, sunt pe partea dreaptă. Instinctul își spune cuvântul și duc mâna dreaptă să apuc centura. Stop! Recalculez. Creierul meu știe că astăzi voi conduce pe partea greșită a drumului, în timp ce instinctele încă îmi dau bătăi de cap. Îmi revin după câteva mile și încep să descopăr a doua generație MINI Countryman. La doar o atingere a pedalei de accelerație pot să dezlănțui 192 CP, pe care pot să-i înșir până la 70 de mile pe oră cu o cutie automată cu opt trepte. N-am trecut de valoarea asta pentru că britanicii au camere de supraveghere oriunde. Nu-i de bun augur să vin acasă cu o amendă în lire. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7,2 secunde, dar masivitatea își spune cuvântul și n-o să te dea pe spate. În schimb, reprizele sunt excelente, iar schimbările de trepte se succed lin și fără smuciri.

Pe drumurile de țară ale britanicilor încep să-mi dau seama că noul Countryman a evoluat excelent în ceea ce privește trenul de rulare. Suspensiile sunt acum setate pe ceva mai mult confort și chiar și în modul Sport nu-ți vor provoca multe crize de coloană. Direcția nu s-a schimbat. Aceeași fermitate și acuratețe pe care le știam de la orice MINI. Pentru cei mai sofisticați, MINI pune la dispoziție și o tehnologie pentru controlul dinamic al amortizoarelor.

În schimb, urăsc sunetul augumentat pentru sistemul de evacuare. Deși aveam la dispoziție un Cooper S care știe să facă un zgomot plăcut atunci când are sistemul de evacuare corect, britanicii au optat pentru această vrăjitorie’ a sistemului audio. Dar crede-mă pe cuvânt că vei trece peste asta.

Noul Countryman este mai lung decât vechea generație cu 20 de centimetri, iar acest lucru îl vei observa imediat. În spate pot sta liniștiți trei adulți, spațiul pentru genunchi și cel pentru cap nefiind o problemă. Un alt lucru bun este poziția la volan. Cu scaunul lăsat la maximum, ai o viziune perfectă asupra drumului, iar parbrizul aproape vertical și imaginea masivă a capotei motor te fac să te simți ca-ntr-un mic tanc. {i pentru că tot am rămas la interior, vă mai spun că sistemul de infotainment a evoluat. Acesta este disponibil, în premieră, cu un ecran tactil, ceea ce înseamnă că poți renunța la instinctele care te trimit către butoanele de pe tunelul median.

Am păstrat pentru final zona posterioară. Portbagajul noii generații Countryman are un volum de 450 de litri și, la nevoie, poate fi extins până la 1.390 de litri. Și pentru că am ajuns la portbagaj trebuie să vă mai amintesc două lucruri. Primul dintre acesta constă în introducerea hayonului electric, care poate fi deschis sau închis prin simpla pendulare a piciorului pe sub spoiler. Cireașa de pe tort o constituie MINI Picnic Bench. Sub podeaua portbagajului vei descoperi o băncuță’ (pernă moale) îmbrăcată în piele, care se extinde peste linia exterioară. Astfel, tu vei fi protejat de, să zicem, noroiul de pe spoiler, iar vopseaua de pe spoiler va fi protejată, să zicem, de țintele de pe cizmele tale.

Verdict

A doua generație MINI Countryman a crescut în dimensiuni, a primit un interior mai bine lucrat, iar trenul de rulare este mult peste așteptări. Doar prețul s-ar putea să-ți dea planurile peste cap.

Adaugă un comentariu