Un nou prototip surprins în România: este acesta noul SUV-coupé Dacia?

vezi galeria foto

În toată frenezia lansărilor de SUVuri și crossovere, avem și moda SUV-coupé. Auto Bild România are în exclusivitate fotografii-spion cu un asemenea prototip, surprins în timpul testelor pe drumurile din țară.


La jumătatea lunii mai, un prototip camuflat făcea furori pe internet. Acesta avea numere de probă de Argeș și a fost surprins în timpul unor teste de off-road ușor. Între timp, un alt prototip camuflat a fost fotografiat în timpul testelor de drum derulate în județul Dâmbovița. La scurtă vreme după ce a fost fotografiat așa cum îl vedeți în galerie, inginerii care îl testau au schimbat direcția de mers și au pornit peste Autostrada A1 în direcția Titu.

Pasionații de automobile știu deja că în această localitate este Centrul Tehnic Titu, unde specialiștii de la Dacia și de la Renault pot testa în voie prototipurile viitoarelor modele. Evident, pe lângă aceste teste, inginerii efectuează probe de drum în circulație deschisă și teste pe teren accidentat atunci când caracteristicile vehiculului cer acest lucru. Această practică este deja standard în industria auto, orice producător aplicând strategii similare.


Așadar, nu ratăm ocazia să vă prezentăm acest SUV-coupé în varianta prototip. Spre deosebire de imaginile pe care vi le-am prezentat în luna mai, prototipul în cauză are atașat un dispozitiv de măsurare a emisiilor. Mai precis, dispozitivul fixat pe vehicul este de la Universitatea din Pitești și vizează măsurarea noxelor conform normei RDE, adică Real Driving Emissions. Aceasta din urmă este o adăugire a normelor WLTP și toți producătorii de automobile vor trebui să își omologheze produsele în concordanță cu aceasta.


Deși aduce un proces în plus pentru fiecare constructor de automobile și o ușoară majorare a prețului fiecărui vehicul, testul RDE conform standardului WLTP ne oferă informații cât se poate de apropiate despre consumul de carburant și noxele emise de acesta în condiții reale de trafic, nu de laborator. Astfel, cumpărătorii acelor vehicule vor avea ocazia să compare mai ușor valorile de consum declarate de fabricant între modelele testate conform WLTP și RDE, iar ei nu vor fi dezamăgiți după achiziție printr-o diferență considerabilă de consum.


Cui îi aparține acest SUV-coupé?

Din păcate, în România nu există un serviciu public care să ne ofere identitatea deținătorului unui autovehicul în baza plăcuței de înmatriculare – serviciile echivalente funcționează doar pentru numerele definitive, nu și pentru înmatricularea în regim de probă, cum este cazul aici. Astfel, nu putem fi siguri că este un SUV-coupé Renault sau Dacia, așa cum au afirmat în trecut publicațiile din vestul Europei.

În orice caz, ne putem aștepta să vedem pe piață mașina de serie rezultată din dezvoltarea acestui prototip în termen de maximum trei ani. Dacă prototipul este într-o fază avansată a testării, așa cum este cazul aici, nu este exclusă lansarea modelului de serie în 2020. Evident, aceste lucruri se vor putea întâmpla doar dacă modelul va primi unda verde din partea consiliului de conducere al companiei care l-a creat.


 

Foto: Auto Bild România  –   preluarea imaginilor din această galerie este permisă doar cu link activ către această pagină


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE