Seat Ateca – Surpriză! Acest SUV are un caracter sportiv

Primul SUV Seat ajunge cam târziu, î‌nsă vine cu o rețetă imbatabilă: tehnologie VW cu accente iberice. Test drive cu Seat Ateca.

 

Denumirea de SUV diesel te face să te gândești la o fumigenă zgomotoasă? Uită de asta! SEAT tocmai și-a lansat primul SUV din istorie și nu doar că atacă puternic celelalte modele din segment, dar vrea să refacă și reputația acestui tip de automobil. Șinta cea mai mare este pe Nissan Qashqai, bestsellerul de pe piața europeană, pe care Tiguan nu reușește să-l î‌nvingă de unul singur. Nu trebuie omise nici modelele coreene, care câștigă tot mai mult teren de când și-au deschis centre de design chiar în inima Europei. Bineînțeles, tehnologia de sub hainele exotice ale noului SEAT vine de la fratele său german menționat mai sus, fapt care ridică foarte sus așteptările de la SUV-ul iberic.

A venit momentul să facem prima tură la volanul lui Ateca. Odată așezat la volan, remarc poziția de condus destul de joasă pentru un SUV, mai apropiată de cea a unui break înălțat. Pornirea motorului nu perturbă deloc liniștea din interior, cei 190 CP fiind bine insonorizaț‌i. Trag de selectorul transmisiei în poziția D și… nu se întâmplă nimic! Ca toate celelalte modele cu motor TDI și cutie DSG, Ateca are o ezitare la pornire. Însă odată cuplată transmisia, totul se desfășoară rapid și precis. Pentru un diesel de 2,0 litri, SUV-ul spaniol trage neașteptat de bine până la linia roșie, iar cutia schimbă rapid, fără a lăsa goluri în fluxul de putere. Motorul TDI are un sunet rafinat și o funcționare lipsită de orice fel de vibrații.

Seat Ateca

Trenul de rulare nu este excesiv de ferm, semn că SEAT și-a notat reclamaț‌iile posesorilor de Leon. Și chiar dacă Ateca rulează pe jante mari, confortul la trecerea peste denivelări se prezintă neașteptat de bine. Motricitatea este excelentă, pentru că tracțiunea integrală intră în dotarea standard a dieselurilor de mare cilindree. Dinamica este printre cele mai bune din clasă, permițând frânări târzii și o abordare agresivă a virajelor, fără ca Ateca să se î‌ncline prea mult. Acest SUV chiar are aptitudinile unui atlet veritabil!

Nici talentele practice nu au fost omise, noua platformă MQB oferind mult mai mult spațiu interior decât în vechiul Tiguan. Atât cei din față, cât mai ales pasagerii din spate au parte de mult spaț‌iu și de o ședere confortabilă, mulț‌umită scaunelor profilate inspirat. În plus, compartimentul pentru bagaje poate î‌nghiți 485 de litri (în cazul versiunii cu tracțiune integrală, respectiv 510 litri pentru modelul cu tracțiune față), iar marginea de încărcare joasă și pereț‌ii laterali î‌nguști facilitează transportul obiectelor voluminoase.

Seat Ateca

Ce-i lipsește lui Ateca pentru a deveni lider absolut al segmentului? O listă de prețuri mai cumpătată. Versiunea de bază a lui SEAT Ateca, cu motorul pe benzină de 110 CP și tracțiune față, va avea un preț de pornire de sub 20.000 de euro, însă va fi disponibilă abia din toamnă. Cei care se grăbesc pot opta pentru versiunea 1.4 TSI de 150 CP, care va ajunge în showroomuri în săptămânile viitoare și va costa în jur de 25.000 de euro. Dieselul de 2,0 litri pe care l-am testat va ajunge la cca. 32.000 de euro, însă nu trebuie uitate aptitudinile acestuia și faptul că vine cuplat exclusiv la transmisia DSG și are tracțiune integrală permanentă. Cam costisitor atacul celor de la SEAT, nu-i așa?

 

Fișă tehnică – Seat Ateca 2.0 TDI

Motor L4, turbo, diesel • Cilindree 1968 cmc Putere maximă 190 CP/3500-4000 rpm • Cuplu maxim 400 Nm/1750-3250 rpm • Transmisie integrală, cutie cu ambreiaj dublu și 7 trepte • 0-100 km/h n.c. • Viteza maximă 212 km/h • Dimensiuni (L/l/h) 4363/1841/1601 mm • Ampatament 2638 mm • Masă proprie 1610 kg • Portbagaj 485 litri • Consum mediu 5,0 l/100 km • Emisii CO2 131 g/km • Preț n.c.

 

Verdict

Deși rulează pe tehnologie Volkswagen, SEAT Ateca reușește să aibă o personalitate proprie, care nu are cum să te lase indiferent. Sportiv, confortabil, spațios și polivalent, noul model spaniol le va da de furcă rivalilor din clasă. O mișcare excelentă, SEAT!

 

Adaugă un comentariu