Skoda Octavia 1.6 TDI DSG – Din nou în formă maximă

La patru ani de la lansarea actualei generații, Skoda actualizează cel mai vândut model al său.

 

Skoda octavia este cel mai bine vândut model de import în România, iar a treia generație a modelului s-a remarcat nu numai printr-o infuzie tehnologică impresionantă, ci și printr-un design foarte reușit. Ironic sau nu, exact acest design a fost alterat cu ocazia faceliftului, când Octavia a primit o foarte controversată față cu faruri duble. Este, probabil, ultima creație sub marca Skoda a designerului-șef Jozef Kaban, înainte de plecarea la BMW.

Dacă trecem însă peste designul polarizant și descoperim secretele noii Octavia, există încă speranțe. La urma urmei, compacta cehă rămâne aceeași mașină plină de calități practice, iar pentru cine stă în interior, farurile duble nu sunt o problemă, mai ales că acum acestea pot fi comandate cu tehnologie full-LED (începând de la echiparea Ambition). Ca parte a upgrade-ului, Octavia a crescut ușor în lungime (11 mm sedanul, 8 mm break-ul) și are un ecartament spate mai mare cu 20-30 mm (în funcție de motorizare). Octavia are în continuare cea mai mare lungime a habitaclului din segment (1.782 mm), cel mai mare spațiu la genunchi în spate (73 mm) și cel mai mare spațiu la cap în spate (980 mm). Să nu uităm de portbagaj, probabil mai mare decât al multor modele din clasa imediat următoare (590-1.580 de litri la hatchback, 610-1.740 de litri la break).

În interior, noutățile includ noi sisteme de infotainment cu ecrane capacitive, dar și sisteme de asistență actualizate cu funcții noi. Serviciile online și conectivitatea LTE au fost integrate în cockpit, grație Skoda Connect. Calitatea materialelor a fost întotdeauna bună la Octavia, dar, chiar dacă cehii anunță încă o îmbunătățire, plasticele de pe fețele de uși rămân la fel de neplăcute la atingere. Skoda încearcă să compenseze prin noi funcții „Simply Clever“, printre care suportul de sticlă care permite deschiderea dopului cu o singură mână.

Skoda Octavia 1.6 TDI DSG – motorizare reafinată și economică

La evenimentul de lansare, care s-a desfășurat în Portugalia, am avut la dispoziție motorizarea diesel 1.6 TDI/116 CP, probabil cea mai populară printre potențialii clienți Skoda. Aceasta a fost acompaniată de o cutie de viteze cu dublu ambreiaj DSG cu șapte trepte, foarte atent reglată. Contrar obiceiurilor și folclorului, schimbarea treptelor și plecarea de pe loc se fac fără smucituri. Motorul împinge Octavia viguros, dar nu chiar în cel mai rafinat mod, acestuia lipsindu-i suflul la turații joase și deranjând cu un nivel al vibrațiilor puțin prea ridicat atunci când este turat în sarcină. Cutia DSG face o treabă bună în ascunderea acestor deficiențe cea mai mare parte a timpului, în cazul unei operări relaxate. Combinația este una foarte inspirată, atât la circulația în oraș, acolo unde schimbările de trepte sunt frecvente, cât și pe autostradă, unde Octavia se dovedește a fi un cruiser autentic. O singură obiecție am avea: o mai bună insonorizare a podelei mașinii ar fi putut fi ceva mai bună.

 

Skoda Octavia 1.6 TDI DSG – date tehnice

Motor L4, turbo, diesel • Cilindree 1598 cmc • Putere maximă 116 CP/3250-4000 rpm • Cuplu maxim 250 Nm/1500-3200 rpm • Transmisie față, cutie cu dublu ambreiaj cu 7 trepte • 0-100 km/h 10,2 sec • Viteza maximă 202 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4670/1814/1461 mm • Ampatament: 2686 mm •  Masă proprie 1320 kg • Portbagaj 590-1.580 litri • Consum mediu 3,9 l/100 km • Emisii CO2 102 g/km • Preț de la 20.942 de euro cu TVA

 

Toate versiunile cu prețuri și date tehnice complete le găsești aici.

 

 

 

Finanțare prin Porsche Leasing: avans 3.520 euro fără TVA, rata 165 euro fără TVA

Rata PERFECT LEASING calculată pentru  Skoda Octavia 1.6 TDI DSG 115 CP, preț 17.598  de euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20% , 10.000 km/an, volum finanțat 14.078 de euro, dobandă fixă EUR 5,39%, DAE 6,41%, fără asigurare CASCO. Oferta se supune unor termene și condiții.

 

Verdict

Faceliftul Skodei Octavia aduce și mai multă calitate unui model care era de la început impresionant. Designul controversat ține de gusturi, toate celelalte sunt de top. Mai puțin insonorizarea, care uneori lasă de dorit.

 

Adaugă un comentariu

Cauta masina