Audi A4, BMW Seria 3 și Mercedes Clasa C – Alege un diesel post-leasing!

Nici cele mai bune superoferte nu arată așa: break-uri diesel premium care și-au pierdut 60% din valoare în numai trei ani! Te întrebi ce să alegi din ofertele diesel post-leasing: Audi A4, BMW Seria 3 sau Mercedes Clasa C?

Mult mai tentantă este achiziționarea unei mașini premium în regim second-hand în comparație cu o cumpărare la „zero kilometri” – cel puțin din perspectiva cuiva care dispune de un buget limitat.  Nu tratăm aici cazuri izolate, ci reprezentative pentru o clasă întreagă. Nici nu vom pune problema orientării către automobile noi produse de mărcile cu caracter „mainstream” care se încadrează în ordinul de mărime al prețurilor vizate în articolul de față, deoarece tratăm strict chestiunea accesului la condiții de călătorie tipice premium pentru bani atent numărați. Aceste trei modele, după numai trei ani de la data fabricației, și-au pierdut aproape două treimi din preț. Astfel de mașini pot fi întâlnite destul de frecvent în calitate de oferte post-leasing. Audi A4 are la bord aproape 100.000 km, iar Mercedes Clasa C a rulat aproximativ 150.000 km. Mașinile nu arată imaculat, bineînțeles, dar nici s-au observat inconveniente majore. Fiind vorba de cazuri de leasing (36 de luni, în cazurile de azi), utilizatorii lor nu le-au tratat cu atenție, așa cum ar fi făcut-o posesorii de drept.

La C 220 BlueTec apar cele mai clare urme de folosire: panourile de finisare din interiorul portbagajului au ciupituri și zgârieturi, semn că obiectele au fost aruncate haotic înăuntru, nu încărcate cum trebuie. Trei dintre cele patru jante AMG au zgârieturi, tapițeria de pe scaunul șoferului are o tăietură, iar pe panourile portierelor din spate se văd ștersături care arată că niște obiecte puse pe banchetă s-au frecat de ele. Niște zgârieturi se văd și afară, pe bara din spate. La acest Mercedes, chiar că deprecierea mare a mașinii arată a fi justificată. Într-adevăr, dealerul a lăsat prețul destul de jos, dar mai există un motiv pentru asta: cutia de viteze este manuală, ceea ce nu prea îi entuziasmează pe doritorii de Mercedes.

Faptul că mașinile foste în leasing se pot prezenta și mai bine o dovedește breakul BMW. Cu toate că tapițeria sa din piele e de culoare deschisă, interiorul acestui 320d arată foarte bine. O impresie favorabilă face și configurația echipării, conținând dotări precum trapa panoramică, sistem multimedia de top sau jante cu spițe duble având diametrul de 19 inchi. Numai echipamentele opționale ale acestei mașini au costat, la vremea lor, în total 15.360 de euro. Ca urmare, acesta este automobilul cel mai afectat de depreciere dintre toate cele înfățișate în articolul nostru. Dealerul nu ne ascunde că BMW-ul are și un accident frontal la activ. Examinarea în service a demonstrat că reparațiile s-au făcut la cel mai înalt nivel de exigență tehnică. Paradoxal, la examinarea cu o lampă cu neon a fost observată revopsirea neprofesională a capotei motorului. Vopseaua era depusă în strat neuniform și prinsese particule de praf dedesubt. Nu-i exclus ca operatorul de leasing să fi căutat un mod de a ieftini reparația și a ales acest compromis. Un posesor privat nu și-ar fi tratat astfel mașina.

Citește și:

Lumea PLÂNGE pe străzi: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher! Adevărul DUREROS!

O NOUĂ metodă de FURT din maşini face ravagii! Iată cum te păcălesc HOŢII cu o monedă

Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist

COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE

Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie

 

Audi A4, asemenea Mercedesului, era destul de bine echipat, însă nu avea o condiție de ansamblu ireproșabilă. În acest sens s-au remarcat o înfundătură laterală pe bara din spate și o zgârietură pe cea din față. În schimb, proba rutieră a lăsat o impresie favorabilă. Motorizarea TDI de 2,0 litri este bine insonorizată la seria A4. Cutia de viteze cu dublu ambreiaj nu dezminte reputația genului referitor la plecările de pe loc oarecum smucite și schimbările de trepte nu întotdeauna cursive. La cald, funcționarea sa este în regulă. O valoare sigură: tracțiunea integrală. În regim second-hand, costul său se diluează în cota de preț a modelului, în general, și consumul de combustibil nu este afectat semnificativ de funcționarea sa. În schimb, rularea și motricitatea  în condiții de aderență imperfectă sunt mult mai sigure.

Oarecum deprimantă este logica discutabilă a meniurilor sistemului MMI, a cărui învechire conceptuală e evidentă. Audi (generația B8) nu face față la acest capitol comparației cu celelalte două mașini. Sistemul iDrive de la BMW rămâne, la capitolul infotainmentului, varianta preferabilă. Îndrăznim să anticipăm: chiar peste încă cinci ani, acest sistem încă va avea suficient de oferit. Pe de altă parte, 320d deranjează prin zgomotul aspru al motorului la rece și în accelerații. Motoarele Mercedes și Audi stau mai bine aici. Valabil pentru toate trei: conformitatea lor cu normele antipoluare este Euro 6.

BMW 320d e singurul dintre cele trei automobile care are o trapă panoramică. Pe lângă ambianța interioară luminoasă plăcută, în ceea ce-l privește rețin atenția niște fluierături care apar la viteze mari. Să nu uităm, aceste trape prezintă un anume risc și în privința etanșeității, iar eventualele reparații nu sunt ieftine.

Zgomotul la vânt devine sesizabil și la celelalte două mașini, dar în condiții diferite. În pofida unei puteri nu prea mari a motorului (vorbim despre 170 CP), Mercedes ia viteză cu destulă ușurință și, mai ales pentru că este silențios de felul lui, zgomotul la vânt care apare la viteza de peste 160 km/h acaparează ambianța. Altfel, Mercedes a lăsat cea mai plăcută impresie la conducere. Ne amintim cu acest prilej de expresia proverbială, valabilă și pentru Clasa C, care spune că un Mercedes este mașină nouă cel puțin până la 150.000 km. Confortul suspensiei, direcția fină, având o asistare care nu insistă excesiv pe reducerea forței de manevrare a volanului, și diametrul de bracaj redus îl favorizează în comparația actuală cu Audi A4 și BMW Seria 3.

Imediat mai sus am emis un mesaj care indică orientarea optimă pe plan tehnico-economic, însă trece peste ceva important pentru majoritatea doritorilor de vehicule premium: amprenta personală a mărcilor respective. Suntem convinși că unii vor căuta doar Audi, doar BMW sau doar Mercedes. Atenție: acest gen de slăbiciune afectivă tinde să reducă vigilența!

Trei ani nu înseamnă mult timp, dar câte ceva tot se întâmplă sau se manifestă!

 

Audi: premium, dar nu chiar pe toată linia

Automobilele Audi A4 din generația B8 sunt, de felul lor, solide, însă asta nu înseamnă că defectele lipsesc cu desăvârșire. Amintim cu acest prilej, de exemplu, consumul ridicat de ulei al motorizărilor 1.8 TFSI, volantele de inerție cu mase de echilibrare care cedează (motorizările TDI) sau ambreiajele care se uzează oarecum rapid. Cutiile de viteze manuale nu oferă o manevrare fină a schimbătorului, iar cele automate de tip Multitronic (cu variație continuă) sunt lente în răspuns și scumpe la reparații. Cutiile cu dublu ambreiaj S Tronic (7 trepte) sunt preferabile. Variantele 3.0 TDI tind să dezvolte scurgeri la radiatoarele de răcire.

Diferențialul din spate – S-au văzut scurgeri de ulei la diferențialul versiunilor quattro. Un defect mic cu posibile consecințe destul de grave.

 

Cablajul cutiei – Deși nu pare că ar avea o izolație bună, aceasta nu generează probleme în timp. Cutiile S Tronic se comportă mai bine la cald.

 

 

BMW: Fără griji reale

Problemă destul de jenantă: nu este exclus ca unii hackeri să profite de vulnerabilitatea sistemului Connected Drive pentru a căpăta acces neautorizat la funcțiile vehiculului. La exemplarele din primii ani de fabricație s-au mai văzut și defecțiuni ale servofrânei sau ale asistării direcției. BMW s-a ocupat de remedierea lor pe scară largă prin rechemare în service. Numai dieselurile produse după faceliftul din vara anului 2015 au conformitate Euro 6. Indiferent la ce an de fabricație al generației BMW Seria 3/F30 ne referim (debutul acesteia a avut loc în 2012), mașinile sunt într-adevăr fiabile și performante.

Articulații și tiranți – Complicata punte din față nu rezistă la uzură exemplar în toate cazurile. Statisticile TÜV menționează defecte la suspensie.

 

Consum de ulei – Din moment ce se manifestă și la mașinile noi, este cu atât mai probabil să se constate la una care a rulat trei ani: consum de ulei peste media clasei.

 

 

Mercedes: mici inconveniente strică imaginea

Problema implicită a unei mărci de top rezidă în nivelul foarte ridicat al așteptărilor din partea clientelei. Iar acestea nu scad proporțional cu învechirea mașinii, s-ar părea că din contră. Pe ici, pe colo, pe fondul unei fiabilități generale respectabile, exemplarele Clasa C ale generației constructive W205 mai manifestă câte un punct slab. Notăm aici eventuale zgomote discrete la nivelul punții din față, zgomotul la vânt care apare la viteze ridicate și chiar desprinderea unor mici elemente de finisare din interior. Toate acestea nu ilustrează corespunzător caracterul perfecționist al mărcii germane. Funcționalitatea comutatorului și touchpad-ului de la sistemul multimedia lasă loc de mai bine.

Tapițerie destrămată – Asta chiar nu te aștepți să vezi la un scaun de Mercedes: cusătură a tapițeriei ruptă înainte de 150.000 km?

 

Izolarea podelei – Dacă fostul utilizator a lovit mașina pe dedesubt, scuturile din plastic ar putea să fi cedat. Astfel se explică oarece zgomote și pătrunderea umezelii la exteriorul podelei.

 

Verdict

Nu poți cumpăra o mașină post-leasing cu ochii închiși, dar genul respectiv merită în mod categoric atenție. Prețurile convenabile (mai ales la versiunile diesel din clase superioare) sunt primul motiv în acest sens. Pentru că aceste mașini nu au fost utilizate de proprietarul lor de drept, unele semne datorate neglijenței se vor face, foarte probabil, observate. În trioul de față, numai Audi A4 s-a prezentat fără inconveniente demne de menționat.

Adaugă un comentariu