VW Phaeton la 9.000 de euro: Chilipir sau izvor de probleme?

Costuri majore pentru VW Phaeton? Totul se reduce la istoricul reviziilor. Vârful de gamă poate fi cumpărat și cu 5.000 de euro. Cele interesante se vând cu 9.000 de euro.

Te-ai hotărât să faci o schimbare în bine, iar segmentul  limuzinelor îți face cu ochiul? Ai foarte mare grijă. În această zonă vei găsi câteva modele interesante, nu doar ca aspect sau dotări. Prețul poate fi de cele mai multe ori sub valoarea pieței, iar asta cu siguranță trebuie să-ți aducă o serie de semne de întrebare.

Am ales pentru rubrica de limuzine second-hand un VW Phaeton. Modelul producătorului german a încercat din toate puterile să ducă un duel corect cu granzii oferiți de BMW, Audi și Mercedes-Benz, însă lucrurile nu au ieșit așa cum și-a dorit constructorul. La începutul istoriei sale, VW Phaeton era renumit pentru problemele de electronică. Navigația nu funcționa corect mai niciodată, iar clienții se trezeau de multe ori cu bateria descărcată. Dar Volkswagen a reușit să îndrepte aceste probleme, iar doi ani mai târziu, toate lucrurile au fost puse la punct corespunzător.

VW Phaeton

Deși au trecut ani buni peste bătrânul Phaeton, dar și câteva operații de facelift binevenite, modelul arată aproape ca atunci când s-a lansat. A încercat constructorul german să mizeze pe continuitate, însă de această dată lucrurile nu i-au reușit. Dar Volkswagen pregătește un înlocuitor pentru Phaeton gata să debuteze în fața publicului undeva în 2017. Cu astfel de vești în prim-plan, nu-i de mirare că piața de vehicule rulate începe să se dezghețe și pentru cei care sunt în căutarea unui VW Phaeton. Un astfel de exemplar îl poți cumpăra lejer și cu 5.000 de euro, dar credeți-ne pe cuvânt că ar fi cea mai proastă investiție. Niciodată nu vă axați pe cele mai mici prețuri, întrucât ele ascund diverse probleme. Iar la final tot voi veți avea de suferit.

Încercați să creșteți bugetul și veți vedea că aveți mult mai multe opțiuni. Spre exemplu, modelul pus la încercare de noi costă 12.600 de euro. Pe bord sunt trecuți 160.000 de kilometri, iar sub capotă se află deja clasicul 3.0 TDI. Interiorul este bine echipat și ar face cu ochiul oricărui pasionat, însă totul se reduce la istoricul de service. În această clasă încercați, pe cât puteți, să vă feriți de vehiculele al căror istoric de service nu este sigur. Două, trei probleme și ajungi să investești mai mulți bani decât ai dat pe mașină. Și când te gândești că este doar începutul.

VW Phaeton: Verifică istoricul de service înainte de orice decizie importantă

La începutul carierei, VW Phaeton s-a confruntat cu o serie de probleme, dar de-a lungul anilor, lucrurile s-au rezolvat. Mașina noastră a reușit ca în opt ani de viață să acumuleze o serie de reparații importante. La interior, scaunele au fost înlocuite, iar stâlpul B a fost retapițat. De asemenea, bobina de inducție a fost schimbată. Versiunile cu motorul V8 au avut ceva probleme și cu alternatorul. De departe, cea mai costisitoare problemă care poate apărea este cea legată de suspensia pneumatică.

VW PhaetonOglinzile laterale
Cu timpul, proprietățile electrocromatice ale oglinzilor se pierd. Un set nou poate costa peste 1.000 de lei.

 

Calitatea vopselei
Deși vorbim despre nava-amiral a VW, în dreptul portierelor se pot forma infiltrații. Pe parcurs apare rugina.

VW PhaetonCoroziune
Dacă pragurile portierelor nu sunt îngrijite corespunzător, cu timpul, coroziunea pune stăpânire. Mare grijă.

 

VW PhaetonSuspensia față
Brațele suspensiei ar putea pune probleme la capitolul confort. Schimbul poate depăși 1.700 de lei.

 

Transmisia automată
Senzorii de pe cutia de viteză se defectează relativ repede. Înlocuirea lor costă aproximativ 500 de lei.

Suspensia pneumatică
De regulă este durabilă, dar, dacă un element trebuie schimbat, costurile sunt de peste 5.000 de lei.

Verdict
O limuzină de clasă mare, cum este VW Phaeton, face cu ochiul multor persoane, dar mare grijă la istoricul de service. Cheltuielile cu reparațiile unui astfel de vehicul vă pot da bine peste cap bugetul lunar. E mai bine să verifici de trei ori și să cumperi o singură dată.

Adaugă un comentariu