VW Sportsvan de la 11.000 euro: Golf pentru începători

CE ESTE DE FĂCUT CU O MAŞINĂ CARE SE VINDE BINE, dar asupra căreia planează o imagine mai puţin grozavă, de care nu poate scăpa?

Ne referim la Golf Plus. Fratele mai înalt şi mai spaţios al bestsellerului german a fost un succes comercial între 2004 şi 2013, dar şi imaginea banalităţii.

Ar fi trebuit să scape de acest stigmat în 2013, când succesorul a venit cu un concept modern şi un nume nou. Sportsvan are o imagine mai independentă, aducând cu un break sau un SUV compact. Însă lucrurile nu s-au schimbat: clientela a rămas grizonată.

La capitolul calitate, VW Sportsvan a făcut un mare pas înainte. Dacă Golf Plus a fost realizat pe baza criticatului Golf V,  de la care a moştenit şi slăbiciunile, baza lui Golf VII s-a dovedit a fi o idee strălucită pentru Sportsvan. Modelul 1.4 TSI Highline a trecut testul Auto Bild de anduranţă de 100.000 km într-un mod atât de convingător, încât parcă abia aştepta următorii 100.000 km. Au existat penalităţi doar pentru mici pete de rugină care au apărut ca urmare a protecţiei anticorozive deficitare, dar şi pentru cutia DSG problematică.

Aceasta este aleasă de cel puţin jumătate dintre clienţii de Sportsvan. Deşi nu se cunosc prea multe despre defectele mecatronice, sistemul uneori greoi de funcţionare deranjează. Astfel, Sportsvan, care străluceşte la capitolul confort şi spaţiu interior, are un handicap. Pasagerii nu se pot plânge că sunt înghesuiţi, portbagajul are o dimensiune suficientă (500-1.520 de litri) şi este uşor accesibil. Maşina second-hand de astăzi aparţine dealerului auto Tietjen din Harsefeld şi a fost utilizată ca o maşină de şcoală auto. În cei 4 ani de viaţă, de-a lungul a 142.000 de kilometri, modelul cu sigla roşie 1.6 TDI (110 cai-putere) a îndurat nenumărate greşeli de începător, dar a supravieţuit într-o stare exemplară.

Interiorul nu este cel mai tineresc de pe piaţă, şoferul fiind învăluit într-o mantie gri, însă ergonomia este destul de bună şi comenzile de bază sunt uşor de accesat. Funcţionalitatea este întotdeauna un avantaj. Dotările sunt decente, totuşi, vorbim de un model Volkswagen din 2014. Designul este până la urmă o ches tiune de gust. Mai mult, acest Golf Sportsvan merge foarte bine: a ocupat locul secund în clasamentul general al maşinilor second-hand cu o vechime de 2-3 ani. Extraordinar!

Verdict

Cu reuşitul model Sportsvan, VW a câştigat o parte din terenul pierdut. Scorul excelent din clasamentul TÜV şi rezultatul bun din testul Auto Bild vorbesc de la sine. Doar cutia DSG ne enervează.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare