Campionatul continuă! Cum a fost Raliul Harghitei pentru pilotul partener al Auto Bild, Adrian Grigore?

După macadamul din Bacău, concurenții din Campionatul Național de Raliuri Dunlop au trecut la asfaltul din Harghita și se pregătesc de Sibiu.

Raliul Harghitei s-a desfășurat în perioada 11-13.07.2019 și a marcat jumătatea sezonului de curse. Concursul s-a desfășurat pe asfalt și în 2019, așa cum s-a întâmplat și la numeroase ediții anterioare, așa că niciun concurent nu a avut de ales decât să treacă la configurația de asfalt după macadamul băcăuan de la etapa anterioară.

Echipajul 83, susținut de Auto Bild România, a luat startul la această etapă cu încredere în forțele proprii și cu mașina gata de concurs. Adrian Grigore și Vlad Terzi s-au pregătit pentru un raliu complex, cu paliere de mare viteză, în care mașina ajunge să atingă limitatorul de turație în ultima treaptă de viteză, alternate cu secțiuni tehnice.

Raliul Harghitei este un concurs compact, în care majoritatea probelor contra cronometru sunt derulate în jurul orașului Odorheiu Secuiesc. Tot acolo au fost amplasate parcul de service și cartierul general al raliului. În prima zi, lucrurile au mers oarecum normal pentru echipajul format din pilotul Adrian Grigore, copilotul Vlad Terzi și al lor Mitsubishi Lancer Evo 9 de grupa N.

Din păcate pentru ei, mașina a suferit de pe urma unor probleme de presiune la nivelul turbosuflantei, care și-au spus cuvântul pe toate probele pe care le-au întâlnit în ziua respectivă, dar în mod special pe proba cea mai lungă a zilei, care avea 29 de kilometri lungime. În cea de-a doua zi, după trei probe speciale, carcasa diferențialului față s-a fisurat, iar acest eveniment a însemnat și scurgerea uleiului încins pe evacuarea mașinii, de asemenea încinsă.

În aceste condiții, exista un risc semnificativ ca uleiul să se aprindă, ceea ce ar fi reprezentat un pericol atât pentru echipaj, cât și pentru mașina de concurs. Echipajul 83 a parcurs și cea de-a treia probă a zilei în aceste condiții, dar au decis să se oprească după aceasta pentru a nu accentua avariile suferite de mașina de concurs. Atât echipajul 83, cât și ceilalți concurenți din CNRD vor avea doar o săptămână pentru a se pregăti pentru cea de-a cincea etapă a campionatului intern, Raliul Sibiului, derulat tot pe asfalt, în perioada 25-27.07.2019.

Adaugă un comentariu