Pentru că destule parcări publice și plătite au locuri disponibile în timp ce automobilele ajung să staționeze pe trotuare, treceri de pietoni și alte spații nepermise, Primăria Capitalei a elaborat reguli noi referitoare la parcare și, susțin reprezentanții săi, vor fi aplicate măsuri concrete contra celor care nu țin cont de acestea.
Practic, schimbările de cardru regualmentar sunt deja cunoscute, dar din 15 august începe punerea lor în practică pe fondul lipsei de preocupare din partea multor șoferi pentru modul în care își lasă automobilele să staționeze în București. Tarifele de parcare rămân cele aprobate în 2019, 5 sau 10 lei în zona centrală, în interiorul inelului median, la parcările publice, cele marcate cu albastru. Nici la regulile pentru parcările de reședință, cele marcate cu alb și administrate de Primăriile de Sector, nu se schimbă nimic. Dezbaterile pentru o reducere la 5 lei pentru tot centrul orașului nu s-au încheiat, o decizie pe această team urmând să fie comunicată în aproximativ două săptămâni.
Primarul Nicușor Dan susține că „șoferii pot parca în continuare gratuit în centru pe parcările nemarcate, de la marginea bordurii, în măsura în care găsesc libere astfel de spații. Precizez, ca să nu persiste confuzia, că singurele modificări începând de marți vizează „parcările albastre'. Nu vor exista modificări la „parcările albe', parcări de reședință care țin de primăriile de sector și se supun altui regim. Scopul Primăriei Generale e să descongestioneze traficul în zona centrală și să redea pietonilor cât mai multe dintre trotuare'.
Primarul general și viceprimarul Stelian Bujduveanu a declarat că aplicarea măsurilor va începe de pe străzile de lângă Primăria Capitalei. Noutatea este că parcarea din jurul instituției, rezervată ani de zile numai pentru funcționarii care veneau cu mașina, este redată cetățenilor. Conform celor susținute de dânsul: „din 15 August vom continua, stradă cu stradă, în toată zona centrală a Capitalei. Eliberăm trotuarele de mașini și montăm stâlpișori, creăm noi locuri de parcare. Nu mai închidem ochii la cei care își lasă mașina pe trotuar, blochează străzi sau stații de autobuz sau parchează fără să plătească. Pentru a descuraja parcatul pe trotuare apelăm la Poliția Locală, împreună cu Brigada Rutieră. Vom avea posturi fixe în acele zone pentru a nu mai permite parcarea pe trotuare și, unde ne permite trotuarul, vom monta stâlpișorii, acei stălpișori care nu sunt estetici, dar în primă fază îi vom folosi pentru zonele foarte aglomerate, unde lumea s-a obișnuit să parcheze pe trotuar'.
'Aplicarea regulamentului de parcare începe cu Primăria. Niciun angajat al primăriei (nici eu) nu va mai avea loc rezervat pe străzile din jur. Începând de marți, toate locurile de parcare din jurul primăriei vor avea statut de „parcări albastre' și vor putea fi folosite, prin plata cu ora sau cu abonament, de oricine dorește', a explicat Nicușor Dan.
Există 3 moduri de a plăti taxa de parcare: cash, la personalul din parcare, prin SMS sau prin aplicația „Parking Bucuresti'. Începând cu luna septembrie, puteți plăti parcarea publică din Capitală și prin intermediul aplicației „Am parcat'.
Potrivit, HCGMB 517/17.09.2019, pentru zona zero, o oră de parcare costă 10 lei, pentru zona 1 – 5 lei, iar pentru zona 2 – 2,5 lei pe oră. Zona 2 este în afara inelului central, deci în afara cetrului orașului.
Tariful pentru zona 0 și pentru zona 1 se aplică pentru primele 2 ore de utilizare a locului deparcare, iar după expirarea acestei durate se va aplica măsura suprataxarii, cu un cuantum echivalent cu dublul tarifului orar, pentru fiecare oră de depășire.
Zona 0, unde tariful este de 10 lei/oră, este practic zona din jurul Pieței Universității, fiind delimitată de străzile: Piața Rosetti, str. Tudor Arghezi, str.Dimitrie Gerota, str. JL Calderon, str. CA Rosetti, bd. Nicolae Bălcescu, str. Ion Câmpineanu, Calea Victoriei, Splaiul Independenței, str. Halelor, Piața Unirii, bd. Unirii, bd. Mircea Vodă, str. Matei Basarab, bd. Hristo Botev.
Cei care vor parca totuși ilegal vor fi amendați sau li se va ridica mașina. Potrivit Codului Rutier amenda pentru oprirea și staționarea regulamentară variază între 290 de lei și 725 de lei, plus două- trei puncte de penalizare. Cei care vor parca totuși ilegal vor fi amendați sau li se va ridica mașina.
Potrivit Codului Rutier amenda pentru oprirea și staționarea regulamentară variază între 290 de lei și 725 de lei, plus două- trei puncte de penalizare.
Pentru locuitorii zonelor centrale ale Bucureștiului există posibilitatea plătirii unui abonament. Potrivit HCGMB 517/17.09.2019, abonamentele pentru riverani au următoarea valoare: 200 lei/lună în Zona 0, 100 lei/lună în Zona 1, respective 2.000 lei/an în Zona 0 și 1.000 lei/an în Zona 1.