Honda CR-V, Jazz Crosstar si HR-V

Pentru cei care doresc un crossover de la marca niponă, dar consideră Honda CR-V ca fiind prea mare și Honda Jazz Crosstar ca fiind prea mică, va apărea o ofertă de nerefuzat: noua generație Honda HR-V. În clasele lor, toate se remarcă prin interioarele spațioase.

Posibilitățile de exprimare ale sistemelor de propulsie hibridă e:HEV semnate Honda vor atinge un nivel superior odată cu debutul comercial al seriei crossovere compacte Honda HR-V, programat pentru toamna anului 2021. Acronimul „HEV’ se traduce prin „Hybrid Electric Vehicle’, grupare de termeni care atrage atenția aspura insistenței cu care specialiștii niponi au tratat partea electrică a sistemului de propulsie.

Sistemul e:HEV include două motoare electrice și unul alimentat cu benzină. Cei care, citind fraza precedentă, își închipuie că și-au făcut deja o idee despre funcționarea și prestațiile mașinii, ar putea fi surprinși de situația reală. Motorul aspirat alimentat cu benzină are cilindreea de 1,5 litri (cunoscut de la Honda Jazz), funcționează după ciclul Atkinson și acționează ca generator pentru cele două motoare electrice. Împreună, toate acestea pun la bătaie până la 131 CP și un cuplu maxim de 253 Nm. Conform normelor WLTP, noua Honda HR-V are un consum mediu de benzină de 5,4 l/100 km, emisiile de CO2 fiind de 122 g/km.

În principiu, motorul de 1,5 litri are rol de generator de energie pentru motoarele electrice. În cazul deplasărilor mai lungi sau al celor interurbane, motorul cu benzină este cel care asigură deplasarea, fiindu-i asigurată o funcționare economică la viteze preponderent constante. În principiu, sistemul hibrid de propulsie este capabil să funcționeze în trei moduri: Electric Drive, Hybrid Drive și Engine Drive. Încă două detalii importante pentru a complete imaginea tehnică a mașinii: modurile menționate sunt gestionate exclusive automat.

Pe de altă parte, șoferul aflat la volanul Hondei HR-V va avea de ales între trei teme dinamice de abordare a conducerii: Sport, Normal și Econ. Întotdeauna, HR-V va pleca de pe loc numai cu ajutorul motoarelor electrice. Mai este oferit și un așa-numit mod B de conducere (poate fi selectat de la comanda transmisiei), care vine cu o frânare regenerativă mai puternică și aduce experiența la volanul lui HR-V mai aproape de specificul tipic EV. Intensitatea frânării regenerative este reglabilă.

Crossoverele Honda dotate cu sisteme de propulsive hibride avansate reprezintă continuarea unei strădanii îndelungate a producătorului japonez. Marca Honda a fost cea care a promovat primele automobile cu propulsive hibridă în Europa – este vorba despre seria sedanurilor Honda Insight din 1999. Cât despre sistemul de propulsive e:HEV, acesta este acum prezent la seriile de modele Jazz, HR-V, CR-V și urmează să fie preluat și de către viitoarea generație Honda Civic.

Adaugă un comentariu