22 aprilie: fondarea Grupului Mitsubishi, pilon secular a economiei nipone

Istoria mărcii Mitubishi constituie una dintre verigile care leagă redefinirea economică a Japoniei în vremurile moderne și are rădăcini adânci în cultura socio-profesională a țării.

Varianta simplă este că Iwasaki Yatarō a pus bazele companiei Mitsubishi pe data de 22 aprilie 1870.

El a început atunci o afacere de transport maritim cu trei nave cu abur nu tocmai noi, având ca temă principală livrări de marfă și poștă înspre și dinspre China.

Varianta mai relevantă este că el și-a integrat prestațiile comerciale în ceea ce japonezii numesc informal un „keiretsu’ – un fel de asociație în care partenerii își acordă reciproc un statut de încredere și de colaborare mutual. Iar acest „keiretsu’ se formase pe bazele unui vechi „zaibatsu’ – o structură economică locală care integra servicii și activități pe un spectru larg pe un anume teritoriu.

Branșa auto a grupului Mitsubishi s-a născut în 1917. Atunci a fost prezentat Mitsubishi Model A. Vorbim despre un automobil cu ambiții de lux, care a atras atenția demnitarilor și afaceriștilor bogați din Japonia începutului de secol 20.

Mitsubishi Model A nu a fost ceva inventat pe loc, baza tehnică preluată pentru limuzina niponă fiind Fiat Tipo 3. Motorul de 2.765 cmc avea 4 cilindri și furniza 35 CP, asigurând o viteză maximă de 97 km/h. Între anii 1917 și 1921 au fost asamblate 22 de exemplare de Mitsubishi Model A în cadrul șantierului naval de la Kobe.

Adaugă un comentariu