A doua generație Mercedes-AMG GT Coupe reprezintă noul vârf al ofertei Mercedes-AMG. Un statut bine argumentat, de altfel.

În ochii pasionaților de automobile sport-GT de elită, prima generație Mercedes-AMG GT Coupe a reușit să reia și să ducă mai departe ceea ce, cu mai bine de jumătate de secol mai înainte, începuse ilustrul Mercedes-Benz 300 SL „gullwing'. Mercedes-AMG GT Coupe nu avea portiere „gullwing', dar proporțiile, designul și performanțele sale spuneau tot cee ace era de spus în acest sens. Toată lumea s-a bucurat atunci și nimeni nu și-a pus problema ce-am mai putea să vină în continuare.

Suntem în 2023, acum au trecut mai bine de 70 de ani de la prezentarea primei versiuni competiționale a lui Mercedes-Benz 300 SL, iar cea de-a doua generație Mercedes-AMG GT Coupe este tocmai continuarea acestei extrem de pretențioase dinastii din istoria automobilelor cu stea pe masca frontală. Chiar dacă așa-numitul Mercedes-AMG GT Coupe 2024 nu-și mai propune în mod expres să înnegrească asfaltul circuitelor de competiție, importanța sa în actualul context al supersportivelor GT este capitală.

Mercedes-AMG GT Coupe are caracteristici care îmbină într-o manieră nemaiîntâlnită dinamismul de top cu necesitățile unei utilizări rutiere curente. Opțional, habitaclul său poate fi amenajat în configurație cu 2+2 locuri. Bancheta cu spătar rabatabil permite modularea volumului util al portbagajului, accesibil prin intermediul unui hayon – fapt de natură să asigure caracterul practic corespunzător călătoriilor lungi ale unui cuplu. Suspensia AMG ACTIVE RIDE CONTROL oferă un confort al rulării compatibil, de asemenea, cu tema croazierelor rapide sau, la dorință, poate să ofere fermitatea presupusă de un pilotaj sportiv tipic (include funcție de compensare active a ruliului).

De la bord pot fi selectate șase moduri de rulare pe care le oferă sistemul AMG DYNAMIC SELECT: “Slippery”, “Comfort”, “Sport”, “Sport +”, “Individual” și “RACE”. Mercedes-AMG GT Coupe dispune de cea mai avansată tracțiune integrală AMG Performance 4MATIC+ și de funcție directoare pe roțile din spate.

Sub capota din față se găsesc două versiuni ale deja celebrului propulsor AMG V8 biturbo de 4,0 litri asamblat manual în uzina de la Affalterbach conform filosofiei „one man, one engine'.

În cazul variantei de top GT 63 4MATIC+, motorul furnizează 585 CP și oferă un cuplu maxim de 800 Nm pe o plajă largă de turație, cuprinsă între 2.500 la 4.500 rpm. În cazul său, accelerarea de la 0 la 100 km/h durează doar 3,2 secunde, iar viteza maximă este de 315 km/h. Cât despre cazul versiunii GT 55 4MATIC+ (consum de combustibil mediu de 14,1 l/100 km, emisii de CO2 de 319 g/km), propulsorul V8 dezvoltă o putere de 476 CP și un cuplu maxim de 700 Nm. Sprintul de la zero la 100 km/h durează 3,9 secunde, iar viteza maximă este de 295 km/h.

Adaugă un comentariu

Articole similare