Acum chiar are sens și asta i-ar putea aduce succesul comercial: Mobilize Duo, revizuirea conceptuală a lui Renault Twizy.

Nișa de piață pe care au crezut francezii că o pot exploata atunci când au lansat Renault Twizy nu exista în realitate, însă cea căreia i se adresează noul Mobilize Duo există și este substanțială. Povestea pe scurt a unei recalibrări de produs cât se poate de oportune.

Au trecut deja 10 ani de la apariția straniului Renault Twizy. Fabricația acestuia nu a încetat de atunci, deși pe piața europeană în 2019 (înainte de pandemie) au fost vândute numai două exemplare (potrivit Automotive News Europe). În cazul său vorbim despre un vehicul electric monoloc și confort minimalist, având patru roți și care costă eventual cât o Dacia Sandero. Pardon?

Compania Mobilize, parte a grupului Renault, are ca scop oficial declarat exploatarea pe viitor a temei car-sharing. Studiile proprii pe care se bazează Mobilize pentru dezvoltarea activității sale au arătat că un număr mare de locuitori ai mediului urban european ar utiliza o mașină curată, cu bateria încărcată și în stare perfectă de funcționare pe care o pot ridica de la o distanță de maximum 10 minute de mers pe jos. În plus, generațiile mai noi de consumatori sunt interesate mult mai mult de posibilitatea utilizării unui automobil decât de tot ceea ce presupune posesia unuia.

Unul dintre vehiculele pe care va miza Mobilize în demersal său se numește Mobilize Duo și, de fapt, reprezintă o evoluție conceptuală a lui Renault Twizy. Important: la gabarit similar, acest vehicul are două locuri (nu unul, cât oferă Twizy) și un interior (oare se putea vorbi de interior la Twizy?) cu latură practică interesantă. Bineînțeles, materialele și finisarea au fost proiectate pentru a rezista pe termen lung unei utilizări intense.

Tratare conformă erei digitale – da, rafinamente de stil și confort – mai încet. Alături de postul de conducere sunt amenajate două compartimente de depozitare. În habitaclu poate fi îmbarcat, eventual, un scaun cu rotile pliabil. Locul din spate poate primi în condiții bune de ședere persoane cu înălțimea de 1,80 m. Caroseria este fabricată în proporție de 50% din materiale reciclate, iar vehiculul este în proporție de 95% reciclabil în momentul casării.

Lungimea lui Mobilize Duo este de 2,43 m, lățimea măsoară 1,30 m, iar înălțimea atinge 1.46 m. Un loc de parcare standard European poate să primească până la trei exemplare Duo dacă acestea sunt parcate perpendicular pe latura mare a acestuia.

Motorul electric este amplasat jos, în spate, și antrenează roțile posterioare. Referitor la performanțe, au fost comunicate o autonomie de 140 km și o viteză maximă de 80 km/h.

În încheiere, mențonăm că există și o variant utilitară a lui Mobilize Duo, numită Bento. În cazul său, caroseria oferă un singur loc, iar în zona din spate este amplasat un container cu volumul util de aproape 700 l! În principiu, Mobilize Duo și Bento vor fi disponibile în regim de car-sharing, pe bază de abonament.

Adaugă un comentariu

Articole similare