Audi e-tron GT se prezintă oficial: până la 598 CP și o autonomie de 488 km

Iată că a venit și timpul lui Audi e-tron GT să intre în scenă. Al doilea model 100% electric din gama Audi vine cu o prezență dominantă sub forma caroseriei coupé și va fi disponibil în două variante de putere.

Modelul de bază este botezat e-tron GT quattro și vine cu o putere maximă de 475 CP și un cuplu de 630 Nm, în timp ce vârful de gamă poartă denumirea de RS e-tron GT. Acesta din urmă produce 598 CP/830 Nm și poate realiza sprintul 0-100 km/h în doar 3,3 secunde. Programul launch control asigură o putere maximă crescută până la 530 CP (e-tron GT quattro) și 646 CP (RS e-tron GT) pentru un timp limitat (2,5 secunde). Viteza maximă este limitată la 245 km/h pentru e-tron GT quattro, în timp ce vârful de gamă poate atinge 250 km/h.

Ambele modele beneficiază de un acumulator cu capacitatea netă de 85 kWh, ce asigură o autonomie de 488 de kilometri, conform testării individuale, dar cu respectarea normelor WLTP. Bateria suportă încărcarea ultrarapidă de 800 de volți, ceea ce înseamnă că poate accesa până la 270 kW de la stațiile de încărcare ce suportă acest standard.

Așa cum sugerează și numele, e-tron GT beneficiază de tracțiune integrală electrică. Opțional, clienții pot opta pentru un sistem de direcție integrală ce integrază mai multe funcții. Suspensia noilor modele a fost gândită pentru a oferi un mix de confort și sportivitate. Tocmai de aceea, mașina a fost dotată cu perne de aer cu trei camere, ce pot fi reglate în funcție de preferințe.

Puntea din spate beneficiază de un diferențial blocabil, în timp ce sistemul de frânare poate primi un upgrade cu discuri ceramice. Diametrul acestora este de până la 420 de milimetri, iar selecția de jante ajunge la o dimensiune maximă de 21 de inchi.

Urmărind trendul stabilit în industrie, e-tron GT beneficiază de un sunet sportiv emis de sistemul de sunet. Acesta poartă denumirea de e-Sound și acționează conform parametrilor stabiliți de viteza de rotație a motoarelor electrice, a forței cu care este apăsată pedala de accelerație și a vitezei vehiculului.

Din punct de vedere al designului, fanii mărcii vor recunoaște proporțiile unui Audi A7, însă aici avem mai mult spirit progresiv, ce evocă existența unui sistem de propulsie neconvențional. Lungimea lui e-tron GT este de 4,99 metri, iar lățimea este de 1,96 metri, ceea ce înseamnă că nu va fi chiar un vehicul ideal pentru mediul urban. Totuși, înălțimea de doar 1,41 metri asigură o poziție sportivă de condus. Portbagajul are un volum de 405 litri, iar sub capotă identificăm un alt spațiu de încărcare de 85 de litri.

Audi RS e-tron GT vine în standard cu faruri Matrix LED, în timp ce modulele Audi laser light sunt opționale. Farurile cu tehnologie laser se activează peste viteza de 70 km/h și dublează puterea luminilor de drum.

Interiorul noului model oferă un aer fresh complimentat de existența materialelor sustenabile. Tapițeria nu folosește piele autentică, dar beneficiază de o selecție de materiale reciclate.

Sistemele de asistență includ tehnologia Audi pre sense în echiparea de bază, în timp ce pachetele Tour', City' și Park' sunt opționale.

Potențialii clienți nu vor mai avea mult de așteptat, deoarece e-tron GT va sosi în showroom-uri primavara aceasta. În Germania, Audi e-tron GT quattro va avea un preț de pornire de 99.800 de euro, în timp ce varianta RS va porni de la 138.200 de euro.

Adaugă un comentariu