Culori noi cu aspect mat pentru Audi TT, Audi Q3 și RS Q3, serii emblematice ale mărcii din Ingolstadt.

De această dată noutatea nu ține de mașini în sine, ci de culorile care sunt propuse pentru acestea. Dar și mașinile sunt importante, în felul lor, chiar dacă nu sunt tocmai noi. Audi TT, TTS, TT RS, Audi Q3 și RS Q3 sunt cărți de vizită ale dinamismului, respectiv polivalenței premium-compacte în cadrul gamei Audi.

Pe lângă nuanțele Python Yellow (pentru TT RS) și Dew Silver (pentru RS Q3), paleta noilor culori mate mai include variantele Daytona Gray și Florett Silver, disponibile inclusiv pentru versiunile de bază ale seriilor TT și Q3. Începând din 18 ianuarie, culorile menționate au fost integrate în liniile de asamblare ale uzinei est-europene din Győr.

Procesul generării unor asemenea nuanțe noi se declanșează atunci când divizia Product Marketing observă (așa a fost cazul acum) creșterea interesului cumpărătorilor pentru culorile cu mesaj dramatic. Ca urmare, sunt contactați colegii de la departamentul de design, cu adresabilitate expresă pentru cei din echipa Color & Trim. Colaborarea departamentelor funcționează strâns până la definirea noilor culori. Tendințele pieței sunt communicate către centrele de design Audi din Ingolstadt, Malibu și Beijing. Înainte de faza industrializării, departamentul Porduct Marketing alege denumiri definitive pentru noile culori. Audi propune aproximativ o duzină de culori pentru fiecare dintre modelele sale.

Nuanțele mate înregistrează o cerere ridicată în cazul automobilelor cu tentă sportivă. Dincolo de sugestia lor high-tech, procesul de vopsire chiar este ceva high-tech. Peste un strat de substanță tip fosfat se aștern grundul, apoi un strat rezistent de bază obținut electrochimic prin depunere catodică (tehnologie CDP – Cathodic Dip Coating), un strat stratul de vopsea principal și un strat transparent. Toate acestea nu au o grosime mai mare de o zecime de milimetru. Înainte de a fi fpst aprobate pentru producție, vopselele și detaliile tehnologice în cauză trebuie să ajungă la o formula optimă, stabilită după teste de expunere la condiții meteo variate și extreme, loviri cu particule dure și pietricele, rezistență la coroziune, rezistență a adeziunii și altele.

Secția de vopsire din uzina maghiară are o suprafață de 43.000 mp și este dotată cu cea mai avansată tehnologie din cadrul grupului german. Pregătirea pentru introducerea unor vopsele noi este deosebit de complexă, implicand multe faze, de la programarea și alinierea roboților, până la teste, probe de laborator, eventuale ajustări de infrastructură.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare