Automobilul, Ceaușescu și celebra sa propoziție: “Destul de bună pentru idioți”. Vezi în ce context a fost făcută afirmația!

Nicolae Ceaușescu a fost dictatorul care și-a dorit ca în România să se fabrice o mașină. Cu toate acestea nu se dorea performanță în industria auto, liderul PCR era mulțumit cu o mașină ieftină, “destul de bună pentru idioți”.

Cel care a fost desemnat să se ocupe de industria auto din România a fost generalul Ion Mihai Pacepa, fostul şef al spionajului.

Într-un articol publicat în 2009 în paginile publicaţiei „Wall Street Journal, Pacepa a povestit cum s-a hotărât Ceaușescu asupra licenței de Renault: “Când dictatorul român Nicolae Ceauşescu a hotărât, la mijlocul anilor 60, că vrea o industrie auto, m-a ales pentru a pune proiectul pe picioare. În ţara orbilor, chiorul este rege. Nu ştiam nimic despre fabricarea automobilelor, dar niciunul dintre oamenii de încredere ai lui Ceauşescu nu ştia. Totuşi, tatăl meu a fost aproape toată viaţa şeful departamentului de servicii General Motors afiliat la Bucureşti”.

Povestea limuzinei prezidențiale românești – ARO 304/306, mașina de suflet a lui Nicolae Ceaușescu

Pacepa a continuat: “Aşa ne-am trezit cu o licenţă pentru învechitul Renault 12, a cărui producţie urma să fie oprită în Franţa. Era cea mai ieftină variantă”.

Povestea accidentului în care Nicu Ceaușescu a omorât o femeie! Totul a fost mușamalizat de regim!

Când a fost ales celebrul model Renault 12, Ceauşescu ar fi zis: „Destul de bună pentru idioţi. În mod ciudat, când dictatorul a văzut prima maşină Dacia 1300 fabricată în România, a exclamat: „Prea luxoasă pentru idioţi!. Astfel, inginerii au renunțat la radio, oglinda laterală din dreapta şi la încălzirea scaunelor din spate.

    Daniel says:

    Incălzire scaune spate la Dacie ?????? Am lucrat câțiva ani in domeniul auto și nu am auzit niciodată de așa ceva nici măcar in scaunele din față.

Adaugă un comentariu