BMW i8S – germanii își fac cadou un supercar adevărat – Proiecte secrete

BMW împlinește 100 de ani de existență în 2016, moment pentru care bavarezii pregătesc o „eco-rachetă' produsă în serie redusă, cu un preț pe măsură și un nume simplu: i8S

Ce-ți mai poți dori de ziua ta, când ai deja tot ce-ți poftește inima? Poate că sună un pic PR-istic, dar BMW nu o duce rău deloc. Tocmai a încheiat un an excelent din punct de vedere al vânzărilor, gama numără un număr record de modele, iar în ceea ce privește tehnologia nu este cu nimic mai prejos decât rivalii săi. Însă, în 2016, pe 7 martie, constructorul bavarez împlinește 100 de ani de existență, iar acest moment trebuie celebrat cum se cuvine. Și ce cadou mai potrivit ar putea să-și facă de ziua lui decât o supermașină? Cunoscut deja sub denumirea internă M100, acesta este, de fapt, o versiune mult mai rapidă a lui i8 care ar trebui să le închidă gura tuturor celor care s-au plâns de performanțele dinamice ale eco-atletului.

Norbert Reithofer, CEO al BMW Group, își dorește să marcheze centenarul companiei printr-o mașină-simbol, ce va concentra într-o formă memorabilă întreaga filosofie bavareză. Iar BMW i8 este un punct foarte bun de pornire, însă există câteva capitole la care era loc de îmbunătățiri. De pildă, sistemul de frânare, care nu se ridica la nivelul de performanță specific unui supercar. Așa că modelul aniversar va avea frâne mai incisive, mai puternice, iar aerodinamica activă a mașinii va fi implicată și ea în procesul de decelerare. Și cum dinamica nu este influențată doar de performanțele motorului și de cele ale sistemului de frânare, acest i8 radical va avea o apăsare aerodinamică consistentă la viteze mari. Stabilitatea va fi influențată de efectul de sol creat de suprafețele portante care vor ghida curenții de aer într-un raport calculat, peste și pe sub mașină.

 

BMW i8s – Motorizare

Cu o masă proprie de aproximativ 1600 kg, modelul aniversar va avea și mai multă putere decât i8, care oricum nu era deficitar din acest punct de vedere, la cei 362 CP ai săi. De exemplu, motorul electric de pe puntea față va avea 204 CP – față de 131 CP, cât are i8-ul de serie. În spate, BMW pregătește un upgrade de la 231 CP la 286 CP, înlocuind propulsorul cu trei cilindri cu o unitate în patru cilindri. Peste toate acestea se adaugă și motorul electric care asigură funcția start&stop, capabil de 27 CP.

BMW_i8S_RVA6 pt site

Deși structura din carbon a lui i8 este o bază perfectă pentru o mașină supersport radicală, caroseria eco-atletului avea nevoie de mai multă agresivitate estetică. Asta este și direcția în care a evoluat designul, subliniind astfel și dinamica îmbunătățită a bavarezului. Trenul de rulare a fost reconfigurat pentru o ținută de drum mai fermă, primind amortizoare și arcuri mai tari, aducând reale beneficii în ceea ce privește aderența la limită. Iar aceste schimbări sunt binevenite, ținând cont că puterea totală a sistemului hibrid va depăși 500 CP.

Cuplul maxim pe care îl va avea la dispoziție M100 va fi de circa 700 Nm. Chiar dacă viteza maximă a mașinii va rămâne aceeași, de 250 km/h, intervalul necesar pentru accelerația 0-100 km/h va scădea la 3,5 secunde – o îmbunătățire cu 7 zecimi comparativ cu i8-ul de serie. În cazul modelului aniversar, de transmisia puterii către puntea spate este responsabilă o nouă cutie de viteze automată cu opt rapoarte (i8 are șase trepte) produsă de Aisin.

i8S va debuta în martie 2016, urmând ca primele livrări să aibă loc în septembrie 2017. Și pentru că BMW vrea să producă doar o serie limitată la 100 de exemplare, aceasta va avea un preț pe măsură, de 250.000 de euro – aproape de două ori mai scump decât un i8 de serie. Denumirea comercială a modelului este încă în discuție, însă cum BMW a înregistrat doar nomenclaturile de la i1 la i8, se pare că i9 nu este o opțiune. Pe lista scurtă rămân propuneri ca i8S sau i8CS.

Sursa foto | ©RadovanVaricak

Cauta masina