Un proprietar confirmă: Bugatti Veyron este teribil de scump de întreținut

Atunci când ne gândim la mașini scumpe, primul lucru care ne vine în minte este prețul de achiziție. Însă costurile de întreținere sunt un aspect la fel de important, ne confimă mărturia acestui posesor de supercaruri.

Citește și:

Omul de afaceri Manny Khoshbin este, fără îndoială, un desăvârșit împătimit de mașini. Dacă există la cumpărare, atunci cu siguranță va exista și în garajul miliardarului.

Omului îi place nu doar să le colecționeze și să le privească precum investiții pe termen mediu, ci le și conduce, neținând cont de rata puternică de devalorizare specifică supercarurilor. Iar dacă îi place un model, atunci își cumpără mai multe exemplare. Pasiunea lui mare este Mercedes-McLaren SLR – are cinci! – dar se pare că i-a căzut cu tronc și Bugatti Veyron, pentru că și-a completat garajul cu două unități.

Și pentru că îi place să împărtășească ce înseamnă să deții astfel de mașini, Khoshbin făcut recent un clip în care explică ce înseamnă, în termeni financiari, să deții două Veyron-uri; are și un Chiron Hermes, dar e pe drum, încă nu a ajuns la el în garaj.

Bugatti recomandă un schimb de fluide o dată pe an, iar schimbarea uleiului nu este o operațiune deloc ușoară; spre deosebire de majoritatea mașinilor, Veyron dispune de 16 scurgeri, iar accesarea lor necesită demontarea părții din spate (inclusiv roți și frâne) a mașinii. Un schimb de ulei te ajunge, spune Khoshbin, la circa 25.000 de dolari.

O altă consumabilă o reprezintă anvelopele, care ar trebui schimbate o dată la doi ani; un set de patru anvelope – special dezvoltate pentru această mașină – ajunge la 38.000 de dolari. Cât despre jantele pe care le încalță, Bugatti recomandă înlocuirea lor la circa 16.000 de kilometri. Un set de patru jante costă 50.000 de dolari.

Putem să conchidem că nimic ce ține de Veyron nu e ieftin, lucru confirmat și de o certificare EPA privind emisiile, în care s-au regăsit câteva prețuri atât ale anumitor componente ale mașinii, dar și manopera pentru înlocuirea lor. O turbosuflantă ajunte la 6.400 de dolari, iar înlocuirea unei perechi ajunge la circa 9.000 $. Pinionul ajustor al arborelui cu came costă doar 800 $, însă manopera pentru înlocuirea sa ajunge la 21.000 $, pentru că necesită multă dezasamblare.

Însă cea mai scumpă servisare rămâne rezervorul de combustibil, o operațiune pentru care vei plăti 22.000 de dolari. Rezervorul costă, la rândul său, alți 20.000 de dolari.

POATE TE INTERESEAZĂ ȘI – Un Bugatti Chiron în mărime naturală fabricat din piese Lego a ajuns în România –

Adaugă un comentariu