Înainte de toate, prin ce este importantă seria Volkswagen T-Roc: marca germană propune la limita de sus a segmentului B nu mai puțin de trei modele crossover-SUV: Taigo, T-Cross și T-Roc. În timp ce Taigo și T-Cross au la bază platforma tehnică MQB-A0 (preluată la binecunoscutul Polo), Volkswagen T-Roc este beneficiarul platformei MQB evo (întâlnită la Golf, Passat, Tiguan, Tayron) în cea mai mică variantă de dimensionare.
Ca urmare, posibilitățile de motorizare și dotare sunt de nivel superior față de ale celorlalte două crossovere menționate la început. De asemenea, eficiența suspensiei și acuratețea ținutei de drum se ridică la cote mai înalte în cazul lui Volkswagen T-Roc. Dincolo de un design complet nou, interiorul său a fost îmbunătățit semnificativ pe partea materialelor de finisare, oferind suprafețele moi, și pe latura tehnico-funcțională. Planșa de bord este tapițată cu o textură nou dezvoltată, care creează o atmosferă de tip lounge împreună cu iluminarea ambientală.
Noul Volkswagen T-Roc adoptă numeroase caracteristici de la modelele Tiguan și Tayron, din clasele superioare. Mare parte dintre facilitățile legate de digitalizare prezente la acestea se regăsesc acum și la T-Roc. Dotare nouă pentru T-Roc și exclusivă în clasa sa: propunerea opțională a unui afișaj head-up display. Acesta proiectează informații importante, cum ar fi viteza sau pictogramele de navigație, direct pe parbriz, la nivelul privirii șoferului.
Poate că automobilul nu are un gabarit impresionant, însă spațiul din noul Volkswagen T-Roc este potrivit pentru călătorii lungi și familii. Chiar dacă în față stau persoane mai înalte de 1,85 metri, pasageri de o înălțime similară pot sta confortabil în spate datorită celor 12 cm suplimentari adăugați la lungimea noului T-Roc. În plus, scaune ergoActive reglabile electric pe 14 direcții cu funcție de masaj vor fi disponibile pentru versiunea Style în premieră la Volkswagen T-Roc. Volumul portbagajului a crescut cu 30 de litri, ajungând la 475 de litri atunci când este încărcat până la înălțimea spătarelor banchetei din spate.
După Tiguan (debut în 2024) și Tayron (debut în 2025), noul T-Roc este al treilea SUV de la Volkswagen care se bazează pe cea mai recentă dezvoltare a platformei tehnice MQB evo – și beneficiază implicit de toate perfecționările hardware și software specifice. Printre acestea se numără și cea mai avansată configurație a sistemului Travel Assist. Acesta nu numai că susține schimbările automate ale benzii de rulare, dar poate reacționa anticipativ la setarea limitelor de viteză sau la ridicarea acestora. Pentru prima dată, noul T-Roc are la bord și funcția Park Assist Pro. Aceasta utilizează memoria pentru a asigura parcarea antrenată și, prin urmare, complet automată pe distanțe de până la 50 de metri și permite utilizarea unui smartphone pentru a conduce vehiculul în și afară din locurile de parcare. Sistemul de avertizare la ieșire este, de asemenea, disponibil ca opțiune și poate avertiza ocupanții înainte de deschiderea ușilor că se apropie mașini sau biciclete din spate.
Referitor la motorizări, menționăm că noul Volkswagen T-Roc va fi disponibil pe piața europeană exclusiv cu sisteme hibride axate pe motoare turbo cu benzină. Imedita după lansare, vor fi oferite două sisteme de propulsie de tip mild-hybrid, alimentate la 48V (1.5 eTSI) de 85 kW (116 CP) și 110 kW (150 CP). Acestea vor fi urmate de două sisteme de propulsie full-hybrid axate pe motorizări de 2,0 litri, care au fost dezvoltate complet de la zero. Toate vor fi disponibile numai tracțiune față. Un T-Roc R va fi adăugat în viitor la ofertă ca versiune de top. Toate modelele mild-hybrid 1.5 și 2.0 sunt cuplate la cutii de viteze cu dublu ambreiaj și șapte trepte.