Cine reia tema alimentării cu hidrogen a motoarelor termice? Alpine! La ce ne putem aștepta din partea francezilor?

Ceea ce a debutat în 2022 la Salonul Auto de la Paris ca o ipoteză îndepărtată, a căpătat formă concretă în 2024: marca franceză a prezentat prototipul funcțional Alpine Alpenglow Hy4 la începutul lunii mai pe circuitul Spa Francorchamps în preambului cursei de anduranță TotalEnergies 6 Hours (FIA WEC).

Alpine Alpenglow Hy4 va apărea și în cadrul evenimentelor legate de cursa de 24 de ore de la Le Mans (14-15 iunie) în manieră demonstrativă. În forma sa actuală, spectaculosul prototip configurat după specificul curselor de anduranță (caroserie completă de coupe cu două portiere, interior cu două locuri) este pus în mișcare de o motorizare cu ardere internă alimentată cu hidrogen. Datorită supraalimentării turbo, aceasta furnizează 340 CP la o cilindree de 2,0 litri.

Partea cea mai interesantă este că specialiștii de la Alpine mai lucrează și la o motorizare V6 alimentată cu hidrogen. Așadar, deja s-a mers prea departe pentru ca Alpine Alpenglow Hy4 să reprezinte doar un tur de forță experimental punctual. Ecouri neoficiale fac referiri la automobile sport înmatriculabile dotate cu motoare cu ardere internă hrănite cu hidrogen. Una peste alta, s-ar zice că viitorul sportivității auto nu va ajunge să încapă total pe mâna tehnologiei electrice!

Poate vă mai amintiți de un prototip prezentat cu aproximativ douăzeci de ani în urmă și numit BMW Hydrogen 7: bavarezii susțineau încă de atunci posibilitatea tehnică de a avea o combustie cu emisii zero de CO2 într-un motor convențional, folosind hidrogenul pe post de combustibil. Așa, n-ai nevoie de baterii mari sau de sisteme fuel-cell complexe ca să îți pui mașina în mișcare în mod total ecologic. Ideea ne surâde, în continuare – atât nouă, cât și celor de la Alpine…

Adaugă un comentariu

Articole similare