Constiinta ecologica: BMW i8 Concept Spyder

La mai putin de un an de la prezentarea conceptului i8 Coupe, BMW va expune la Salonul Auto de la Beijing versiunea i8 Spyder. Noul concept mixeaza latura emoționala a unui model sportiv decapotabil cu eficiența oferită de mobilitatea electrică.

BMW i8 Spyder este un hibrid de tip plug-in, apeland la serviicile unui motor electric si al unuia cu ardere interna. Electromotorul de 96 kW (131 CP), aflat pe puntea față, acționează în tandem cu un motor turbo pe benzină, cu trei cilindri, care dezvoltă 164 kW (223 CP) spre puntea spate. Combinate, cele doua unități generează o putere totală a sistemului de 260 kW (354 CP) și ating un cuplu maxim de 550 Nm. Aceste valori sunt suficiente pentru ca BMW i8 Concept Spyder să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 5 secunde, pentru a ajunge la o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h. În ciuda acestor performanțe, i8 Spyder consumă doar 3,0 litri/100 kilometri în regim mixt. 

Electromotorul este alimentat cu energie de la un acumulator litiu-ion, care poate fi reîncărcat în mai puțin de două ore de la orice sursă casnică de curent electric. Acumulatorul de mare putere este localizat în tunelul energetic dintre modulele punții față și al punții spate, astfel încât centrul de greutate al automobilului să fie situat cât mai jos posibil, pentru o distribuție ideală a maselor, 50:50. 

Când acumulatorul este complet încărcat, BMW i8 Concept Spyder poate parcurge până la 30 de kilometri exclusiv în regim electric.  La nevoie, alternatorul de înaltă tensiune, conectat la motorul cu ardere internă, generează un plus de energie, care apoi este stocată în bateria hibrid. 

Electronica inteligentă de control asigură disponibilitatea configurației optime a transmisiei în funcție de situație, o particularitate specială a noului i8 Concept Spyder fiind capacitatea de a transmite puterea către puntea față, cea spate sau către toate roțile în același timp.

Asemenea versiunii coupé, BMW i8 Concept Spyder este construit în jurul arhitecturii inovatoare LifeDrive care alătură două unități funcționale, independente, realizate din materiale avansate: aluminiu si fibra de carbon. Astfel, modulul Life, realizat din fibra de carbon si plastic (CFRP – Carbon Fiber Reinforced Plastic), oferă automobilului o celulă a pasagerilor extrem de ușoară și rigidă, în timp ce modulul Drive – cu structura din aluminiu – înglobează toate componentele operaționale ale automobilului, precum bateriile, transmisia, șasiul și structura de siguranță. Modulele punții față și cele ale punții spate sunt conectate printr-un "tunel energetic", în care se află acumulatorul litiu-ion. Acesta permite inginerilor să oferă mașinii un centru de greutate coborât și un echilibru de mase ideal.

Designul sportiv evidențiază specificul unui model decapotabil cu două locuri care combină calitățile dinamice și eficiența cu o linie estetică specială. Unele din cele mai spectaculoase elemente de design ale BMW i8 Concept Spyder sunt ușile pivotante în sus și prezența a două trotinete electrice sub hayonul transparent. Alte elemente definitorii ar fi farurile cu lumini laser, care urmează forma literei U si fanta semitransparentă care se deschide dinspre partea frontală a capotei spre parbriz și atrage privirea spre motorul electric de sub capotă.

taguri
Adaugă un comentariu