Cu Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, japonezii au trecut de două milioane de automobile cu motor cu piston rotativ produse.

La mai bine de 55 de ani după lansarea primului automobil Mazda dotat cu motor Wankel, marca niponă a anunțat că a fabricat peste două milioane de vehicule echipate cu acest tip deosebit de motor cu ardere internă. Și lucrurile nu se vor opri aici, desigur.

Mazda rămâne singurul producător auto din lume care a integrat pe scară largă în producție timp de generații motorul cu piston rotativ inventat de Felix Wankel. Conceptul acestui tip de motor cu ardere internă poate fi considerat ca fiind undeva, la jumătatea drumului între motorul obișnuit cu piston și turbină. În pofida unor sensibilități și exigențe tehnologice aparte specifice motoarelor cu piston rotativ, Mazda merge mai departe cu integrarea acestuia în sistemele de propulsie auto.

Primul automobil dotat cu motor cu piston rotativ produs în serie de marca niponă a fost Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), lansată în 1967. Este vorba despre un model cu caracter sportiv, tocmai bun pentru a sublinia încrederea constructorului în performanțele ridicate ale motorizării.

Dintre toate modelele și seriile de automobile pe care Mazda le-a dotat cu motoare cu piston rotativ, notorietatea cea mai mare o au, fără îndoială, coupe-urile sportive din seria RX. Ultimul dintre acestea, Mazda RX-8, a ieșit din fabricație în 2012. Chiar zilele acestea, în toamna anului 2023 – la 11 ani după finalul carierei lui RX-8, Mazda va demara comercializarea celui de-al doisprezecelea tip de vehicul dotat cu motor cu piston rotativ, numit Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV. În cazul său, motorul rotativ nu are rol direct de propulsie, fiind integrat într-un sistem hibrid pe post de range-extender al propulsiei cu motoare electrice.

Takeshi Mukai, Director și Senior Managing Executive Officer la Mazda, a făcut următoarea declarație cu prilejul atingerii a două milioane de automobile cu motor cu piston rotativ produse: „Motorul cu piston rotativ este o parte specială a istoriei Mazda și reprezintă angajarea noastră spirituală de a învinge limitele în mod constant. Motorul rotativ este foarte îndrăgit de clienții din întreaga lume și suntem încântați să reluăm producția și să îl vedem revenind. Aș dori să profit de această ocazie pentru a le mulțumi sincer tuturor celor care ne-au sprijinit în această călătorie – în special, numeroșilor clienți care au achiziționat vehicule cu motor rotativ, fanilor motorului nostru rotativ și tuturor partenerilor noștri de afaceri care au fost implicați în dezvoltare și producție. Pe viitor, vom continua să realizăm vehicule atractive, care să le ofere clienților noștri o experiență de condus captivantă chiar și în era electrificării.'

Adaugă un comentariu