Cu șapte, ca să fie ușor de ținut minte: sedanul electric VW ID.7 are o autonomie de 700 km. Teoretic, cel puțin.

vezi galeria foto

Pentru cei care nu și-au cumpărat un VW Passat sau Arteon fiindcă nu era electric, așteptarea aproape că s-a terminat. Marca din Wolfsburg le va oferi în curând seria de sedanuri cu stil premium-sportiv numită Volkswagen ID.7.


Producătorul spune, printre altele, că interiorul spațios și tehnologiile premium fac din ID.7 o limuzină confortabilă pentru călătorii pe distanțe lungi. Cât de lungi? – se pune întrebarea, știind că actualele automobile electrice nu excelează la capitolul autonomiei și cu atât mai puțin când vine vorba de călătorii lungi, care se desfășoară la viteze de croazieră ridicate.

Cifra avansată oficial cu referire la autonomia lui VW ID.7 este de până la 700 km, în conformitate cu normele WLTP. Acestea fiind spuse, suntem chiar curioși cât de aproape de realitate este specificația respectivă. Dacă, totuși, nu ți-ai acoperit distanța planificată cu un plin de baterie, mai merită reținut că VW ID.7 va dispune de posibilități de încărcare la flux maxim de până la 200 kW.


Fiecare detaliu al noului EV-sedan de la Volkswagen exprimă abordarea high-tech în virtutea căreia a fost proiectată mașina. Caroseria are un coeficient aerodinamic de rezistență la înaintare redus (Cx=0,23), touchscreenul de pe consola centrală poate avea diagonale de până la 38 cm (15 inchi), iar proiectorul head-up display care completează tabloul de bord va dispune de realitate augmentată.

VW ID.7 este primul vehicul al mărcii dintre cele bazate pe platforma tehnică MEB dotat cu o generație de motoare electrice complet nouă, foarte eficientă. Dezvoltând 210 kW (286 CP), acestea sunt cele mai puternice și au cel mai mare cuplu dintre toate motoarele actualei familii de modele ID. Volkswagen ID.7 primește aceste motoare indiferent de versiunea de baterie din dotarea mașinii. Având indicativul APP550, motorele în cauză au fost elaborate de divizia Volkswagen Group Components din Kassel (Germania) și tot acolo sunt fabricate.


Cât despre sistemele avansate de asistare a conducerii, la acest capitol se face remarcat Travel Assist bazat pe flux informational de tip „swarm data’, care poate prelua controlul stabilității laterale și longitudinale a lui VW ID.7, în funcție de situație. Volkswagen a dezvoltat acest set de funcții împreună cu CARIAD, compania de software a Grupului VW. Când cel de la volan dorește asta, ID.7 se poate folosi și de Travel Assist4 pentru schimbări asistate ale benzii de mers pe autostradă la viteze de peste 90 km/h. Șoferul trebuie să monitorizeze manevrele automatizate, dar efortul de conducere este redus semnificativ. Când vine vorba de parcare, Volkswagen ID.7 poate efectua în mod independent manevre asistate în diferite moduri, corespunzătoare autonomiei de gradul 4. Una dintre acestea este parcarea cu funcție de memorie pe o distanță de până la 50 de metri față de spațiul de staționare. Pentru aceasta, șoferul fie rămâne așezat în mașină, fie monitorizează procedura din afara vehiculului folosind o aplicație de smartphone.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE