Cum a ajuns radioul piesă indispensabilă pe mașini. Povestea Motorola, primul radio auto

Astăzi, radiourile sunt la ordinea zilei pe mașini. Cu toate acestea, la început, în câteva state din America introducerea aparatului pe mașini era interzisă pentru că se credea că radioul distrage atenția șoferului. Totuși, cine a introdus primul radio?

În anul 1929, William Lear si Elmer Wavering, doi tineri din SUA, au fost primii oameni care au venit cu ideea de a integra radioul în autoturism.

Când l-au întâlnit pe Paul Galvin, proprietar al Galvin Manufacturing Corporation și i-au povestit ideea de a pune un radio într-o mașină, Galvin i-a încurajat și cei doi au înființat un atelier în uzina acestuia.

Odată instalat radioul în mașina lui Paul Galvin, acesta a început promovarea lui. Afaceristul a mers în Atlantic City pentru a arata aparatul de radio la convenția din 1930 a Asociației Producătorilor de Radio. Acesta a dat la maximum aparatul de radio în afara sălii de convenții pentru a capta atenția tuturor. Și a reușit să adune zeci de pre-comenzi.

Paul Galvin l-a intitulat Motorola și costa 110 dolari, enorm în condițiile în care o mașină nouă era 650 de dolari. Acesta era cel dintai aparat de radio care permitea ajustarea scalei si a tonalitatii prin apăsarea unor butoane.

Lucrurile s-au schimbat în 1933 când Ford a început să ofere Motorola pre-instalat din fabrica și prețul a scăzut la 55 de dolari. Radioul auto Motorola a fost un adevărat succes pe piața din Statele Unite.

Elmer Wavering și William Lear, deși au fost primii care au instalat radioul în mașina lui Paul Galvin, au luat-o pe drumuri diferite. Wavering a ramas la Motorola, iar William Lear și-a dedicat viața invențiilor.

Sursă: welt-auto.ro

Adaugă un comentariu