Cursele de mașini au luat naștere la cinci minute după ce a fost construită a doua mașină’, spunea Henry Ford. Puțini sunt cei care știu care a fost de fapt primul automobil construit special pentru curse din istorie.
Între 1926 și 1932, Alfieri Maserati a construit prima mașină de curse și anume Maserati Tipo 26. Aceasta a fost produsă în 11 exemplare și de designul automobilului s-a ocupat Medardo Fantuzzi.
Tipo 26 (cu motor de 1.5 litri și o cutie de viteze în trei trepte) și-a făcut debutul cu Alfieri Maserati la volan si Guerino Bertocchi ca mecanic, în Targa Florio, pe 25 aprilie 1926. Automobilul care cântărea 780 de kilograme a dominat într-un mod autoritar cursele vremii.
În 1929, Maserati a câștigat Grand Prix-ul de la Tripoli (Borzacchini-E. Maserati), și Mille Miglia (învingator per total).
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2017/01/Maserati_Tipo_26M.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2023/03/Maserati-Gran-Turismo-pret-Romania-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/07/Maserati-Grecale-Romania-003.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/06/06-Maserati-Grecale-at-Goodwood-Festival-of-Speed-2022-scaled.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)