Ce este și cum funcționează parbrizul climatic

Volkswagen a introdus în gamă parbrizul climatic, un parbriz încălzit a cărui principală caracteristică este absența firelor conductoare care pot pune probleme de vizibilitate în lumina farurilor. Dar cum funcționează acesta?

Parbrizul încălzit nu este o noutate, fiind o opțiune utilă pentru automobiliștii din zonele reci, cum este și țara noastră. Acesta permite dezghețarea și dezaburirea cu minimum de efort. Are însă un dezavantaj major: firele metalice ale rezistenței integrate pot reflecta lumina farurilor, aspect deranjant în special în condiții de vizibilitate redusă, noaptea pe timp de ploaie.

Parbrizul climatic introdus de Volkswagen are aceleași beneficii ca și cel încălzit clasic, dar fără firele care să strălucească în lumina farurilor. În locul acestora, inginerii VW au folosit o peliculă conductivă din argint integrată în parbriz. Aceasta transformă curentul electric în căldură și este invizibilă pentru ochiul uman.

Parbrizul climatic nu este folosito numai pe timp de iarnă, ci și vara, când stratul de argint se comportă ca un scut de căldură, reflectând razele soarelui. Aproximativ 60% din razele de căldură sunt reflectate, astfel că interiorul mașinii echipate cu parbriz climatic este cu până la 15 grade Celsius mai rece decât în cazul folosirii unui parbriz obișnuit cu tentă verzuie.

Parbrizul climatic va putea fi comandat pe Golf, Golf Sportsvan, Tiguan, Sharan, Passat și Passat Variant. Prețurile pornesc de la 303 euro, în funcție de model. Configurarea necesită însă adăgarea de pachete suplimentare, printre care climatizarea automată (logic) dar și sistem de navigație (mai puțin logic).

CITEȘTE ȘI

Adaugă un comentariu