Surpriză! Dacia Sandero cu motor 1.6 litri turbo de 263 CP

Aşteptăm de ceva vreme să vedem un model sport de serie produs de Dacia şi speranţele noastre au început la momentul în care am văzut acel Duster No Limit de 850 CP participând la Pikes Peak.

Dar Dacia Duster No Limit a fost doar un prototip dezvoltat special pentru curse şi nu a condus la o iniţiativă concretă pe plan comercial. Modelul avea sub capotă un  V6 de 3,8 litri, provenit de la Nissan GT-R!

Citește și:

Dacia Sport GTR - un studiu de coupe care nu a devenit realitateDacia Sport GTR – un studiu de coupe care nu a devenit realitate

 

 

 

O altă rază de speranţă a venit atunci când Renault a lansat pe piaţa din America de Sud modelul Sandero RS echipat cu un motor de 2.0 l şi 145 CP. Acesta poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde şi are o viteza maximă de 200 km/h. Dar nici de această dată producerea unui astfel de model sport nu a fost luată în considerare la Mioveni.

Dacia Sandero cu motor 1.6 litri turbo de 263 CP

Acum avem din nou ocazia să visăm pentru că putem să vedem un nou model sport care afişează sigla producătorului român. Dacia Sandero R4 are sub capotă un propulsor de 1,6 litri turbo cu 263 CP şi 382 Nm. Modelul are 4WD, o cutie secvenţială Sadev cu cinci rapoarte şi suspensii Nadaltech.

Vestea neplăcută ar fi că acest model nu este produs de Dacia şi poate fi comandat doar pentru competiţiile sportive. Este produs de ASM Motorsport şi cu siguranţă preţul este unul destul de piperat pentru că respectă toate standardele FIA şi are componente dedicate pentru motorsport.

Dar pe de altă parte Dacia Sandero R4 poate deschide drumul pentru implementarea unui astfel de model şi în gama producătorului de la Mioveni. Poate nu unul atât de performant şi cu un astfel de cost, ci o variantă accesibilă care poate fi vândută pentru uz comercial şi pentru cei cu bugete mici care vor să încerce experienţa raliurilor autohtone.

Și să nu uităm că proiectul X90/Dacia Logan (prima generație) a inclus și un studiu de coupe. Şi Dacia Sport GTR nu ar fi fost deloc o idee rea, ținând cont că subcompactele „de buget” din seria Logan erau adresate într-o bună măsură tinerilor. Mai punem în ecuaţie şi faptul că o variantă sportivă acționează ca un vector de imagine pentru întreaga serie.

 

 

Adaugă un comentariu