Dacia Logan, pe ultimul loc în clasamentul fiabilității TUV, urmat de Duster și Sandero

Dacia Logan

vezi galeria foto

Dacia Logan și Duster au ocupat ultimele poziții într-un clasament de fiabilitate creat de TUV care vizează, printre altele, modelele cu vechime de 2-3 ani.


Citește și:

Reguli noi: ce trebuie să știe șoferii despre deplasarea la service

TUV a publicat rezultatele clasamentului anual al fiabilității, campionul ediției 2020 — la categoria 0-3 ani — fiind Mercedes-Benz GLC, cu un procentaj al defecțiunilor de doar 2,1%. Topul este completat de Mercedes-Benz SLC (2,2%) și de Porsche 911 (2,2%). Primul model non-german din clasament este Mazda CX-3 (2,7%), care ocupă poziția a șasea; aceasta este totodată și singura prezență non-germană din top 10.


La categoria 0-5 ani, Porsche 911 se situează pe primul loc, cu un procentaj de 3,5%, urmat de Opel Mokka (5,0%) și de Audi TT (5,1%). De altfel, Porsche 911 domină și celelalte clasamente (0-7 ani, 0-9 ani, 0-11 ani).

La capătul celălalt, în segmentul 0-3 ani, ultima poziție este ocupată de Dacia Logan (13,6%); înaintea sa, pe penultima poziție, este Dacia Duster (11,7%). În top 10 cele mai puțin fiabile modele se regăsește și Dacia Sandero (locul 122 din 129, cu 10,3%).

La categoria 0-5 ani, Dacia Logan se situează pe locul 121 (din 126), cu 17,3%. Sandero ocupa poziția 119 (16,7%). Duster nu se regăsește în topul celor mai puțin fiabile modele aici, dar nici în altă categorie.


Logan și Sandero sunt însă prezente și la categoriile 0-7 ani (Logan pe locul 124 din 125, Sandero pe locul 122), 0-9 ani (Logan pe locul 107 din 108, Sandero pe 105) și 0-11 ani (unde Logan ocupă ultimul loc, 98, iar Sandero se clasează pe locul 96).

În articolul de prezentare al raportului, TUV scrie: „Aproape nicio schimbare: cunoștințe vechi, în coada clasamentului’, făcând referire aici la modelul Logan, care a pus ADAC în mijlocul unui scandal imediat după lansare, în 2005. Atunci, în urma unui test de eschivă efectuat în condiții discutabile — mașina de test avea una dintre roți schimbate cu cea de rezervă — Logan s-a răsturnat, ceea ce a pornit o întreagă discuție privind echitabilitatea testului.


Din păcate, specialiștii TUV nu au specificat ce defecte au întâlnit la vehiculele pe care le-au testat și nici care sunt cele mai frecvente defecte. Practic, ne spun că au descoperit o problemă pentru un procent de vehicule, fără a ne specifica natura acesteia. Notăm faptul că aceste defecte găsite de TUV ar putea fi doar o problemă minoră, cum ar fi un bec ars, dar pot însemna și defecțiuni semnificativ mai serioase.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE