Dotări avansate noi și design mult schimbat. Altfel, Nissan Qashqai păstrează originlitatea conceptuală care l-a consacrat.

Pe dinafară, mai ales profilul caroseriei mai amintește de acel Nissan Qashqai lansat în 2021. Pe dinăuntru, la prima vedere, totul este nou – cu mențiunea că aspectul finisării a căpătat o amprentă premium clară, pe lângă tușa hightech. Sistemul de infotainment Nissan Connect beneficiază de soft Google, iar la nivelul propulsiei, găsim cea mai avansată tehnică e-Power.

Partea frontală a lui Nissan Qashqai a fost restilizată complet pentru a defini identitatea înnoirii. Inspirată de modelele anticelor armuri japoneze, masca radiatorului este formată din zeci de elemente tridimensionale în formă de virgulă având aspect neagru-lucioas, care par să plutească în spațiul dintre buza capotei și suportul plăcuței de înmatriculare. La extremitățile măștii, „virgulele' formează două porțiuni triunghiulare, la baza noilor faruri. Finisarea „crom satinat' a acestor triunghiuri se face remarcată la versiunile cu dotare superioară.

Flancurile barei de protecție sunt de culoarea caroseriei și o bandă de negru cu un finisaj lucios trece de sub plăcuța de înmatriculare până în colțurile inferioare ale barei de protecție. Sub priza de aer pentru răcire, apare o „curea de bărbie' subțire de culoarea mașinii, care dă un contur expresiv părții din față.

Noile faruri dispun de module adaptive de faza lungă completate cu secțiuni mai mici pentru o distribuție mai largă a fasciculului – concept util pentru o vizibilitate sporită în condiții de lumină slabă și ceață. Sub geamul exterior, luminile de zi sunt formate din cinci lentile mici, care au aceeași formă ca „virgulele' ale grilei principale. Luminile de zi înconjoară acum secțiunea farului principal, unindu-se cu banda luminoasă subțire de deasupra, altfel similară cu unitatea din versiunea anterioară a lui Qashqai, dar având acum o inscripție „Nissan' iluminată pe marginea sa exterioară. Elementele speciale ale luminilor de zi sunt semnalizatoarele de direcție: atunci când sunt activate, aprinderea lor este dinamic-secvențială.

N-Design reprezintă o nouă linie de dotare adăugată la extremitatea superioară a ofertei. Concepută pentru a atrage clienții care doresc ca versiunea lor să fie personalizată în mod special, linia N-Design are accente estetice unice. La exterior, pragurile și pasajele roților sunt vopsite în culoarea caroseriei. Pe lângă acestea, se observă jantele complet noi de 20 inchi.

 

Finisarea interioară vine, la rândul ei, cu elemente marcante de noutate. Notăm opțiunea planșei de bord îmbrăcată cu Alcantara, ornamentele cu texturi noi și designul panourilor de portiere, toate vând menirea de a rafina ambianța interioară. Toate noile detalii subliniază atenția la detalii care stă la baza măiestriei japoneze.

Noile tapiterii pentru scaune au fost configurate pentru a ilustra cele trei noi clase din oferta Nissan Qashqai, toate reflectând o orientare către coerența percepției premium la nivelul gamei. Aici se face remarcată pielea neagră parțial matlasată de pe versiunile de top. La penultima clasă, este propusă o piele sintetică matlasată, care este completată cu ștraifuri de „umbrire arsă' pe șezutul scaunului și pe spătar, în zona umerilor. Scaunele liniei N-Design au piele neagră cu matlasare și inserții Alcantara, în timp ce sigla specifică „Qashqai' în relief împodobește secțiunea de sub tetieră.

Imposibil de trecut cu vederea: a fost introdusă o iluminare ambientală sofisticată pe clasele N-Connecta și N-Design. LED-urile cu capabilități multicolore sunt amplasate discret pentru a permite șoferului (sau pasagerului) să personalizeze iluminarea interioară în funcție de propria dispoziție. Pe cele două clase de top, LED-urile sunt, de asemenea, amplasate și în spate, astfel încât toți ocupanții să se poată bucura de efect. Setările de iluminare ambientală pot fi controlate prin intermediul ecranului central de infotainment.

Referitor la dotări, sistemul Around View Monitor (AVM, inovație Nissan lansată în 2007) a fost îmbunătățit semnificativ. Când este selectat marșarierul, imagini de la patru camere externe sunt combinate pentru a oferi o vedere panoramică a vehiculului, facilitând manevrele. Tehnologia AVM recent modernizată folosește camere performante, pentru a oferi o vedere foarte clară în toate condițiile de lumină.

Sistemul AVM îmbunătățit are acum o funcție 3D care permite șoferului să vadă mașina nu numai de sus, ci și să selecteze unul dintre cele opt puncte de vedere diferite ale camerelor externe pentru a vizualiza mașina din față, spate, lateral sau colțuri, pentru a identifica orice obstacol. AVM funcționează integrat cu sistemul de detectare a obiectelor în mișcare specific Nissan, care emite o alertă atunci când percepe un obiect în mișcare în apropierea mașinii.

În plus, funcția denumită „capotă transparentă' permite celui de la volan să vadă pe ecran poziția roților direct pe teren, ca și cum nu ar avea deasupra întregul compartiment motor cu conținutul său tehnic. Astfel, sunt înlesnite manevrele în spații problemtice, care presupun precizie maximă.

Elementul conceptual marcant al sistemului de propulsie e-POWER ține de dispariția cutiei de viteze. În cazul său, roțile sunt antrenate mereu și direct de un motor electric. Asta se traduce prin cuplu furnizat instantaneu și un răspuns liniar. Rezultă astfel senzația de conducere EV, obținută fără a se mai pune problema încărcării unei baterii de capacitate mare. Cei care sunt tentați de avantajele deplasării EV, dar sunt decepționați de durata mare a încărcării tipică BEV-urilor, vor aprecia sistemul e-Power.

Singurul rol al motorului turbo avansat cu 3 cilindri – având raport de compresie variabil – este de a genera energie electrică, aceasta fiind trimisă prin invertor fie către motorul electric de 140 kW, fie către bateria de 1,8 kWh (sau către ambele, în funcție de situația de conducere). Motorul cu combustie funcționează liniștit în fundal pentru a asigura încărcarea necesară bateriei și antrenarea electrică a propulsiei.

Asemenea unui vehicul pur electric, sistemul e-POWER poate valorifica inerția în timpul frânării sau a rulării „coasting' pentru a trimite electricitatea înapoi la baterie sau a o economisi. De asemenea, șoferii pot selecta modul B pe selectorul de viteze pentru niveluri mai ridicate de frânare regenerativă. Și funcția e-Pedal Step de la Nissan le permite șoferilor să conducă folosind doar accelerația – rezultând o frânare semnificativă la eliberarea pedalei de accelerație. După câteva minute, conducerea cu e-Pedal Step activată devine o a doua natură, în special într-un mediu urban. Frânarea tradițională, comandată prin pedala de frână, poate fi totuși necesară în anumite circumstanțe constrângătoare. În principiu, e-Pedal Step va frâna vehiculul doar până când acesta ajunge la o viteză lentă, foarte redusă. Pentru o oprire completă, va fi necesară frâna. De la lansarea sa, atât pe seria Qashqai, cât și pe X-Trail în septembrie 2022, Nissan a vândut peste 100.000 de vehicule echipate cu propulsie e-POWER în Europa.

Fabricația noilor variante Nissan Qashqai a demarat deja la uzina din Sunderland, unde au fost construite peste 1,3 milioane de automobile de la lansarea primei generații, în 2007. Nissan Qashqai este acum cel mai fabricat model de la Uzina Sunderland. Vara trecută, fabrica britanică și-a trecut în registru cel de-al unsprezecelea milion de vehicule asamblat de la începutul activității productive, în 1986.

Adaugă un comentariu