Poate cea mai elocventă dovadă a flexibilității platformelor tehnice electrice de până acum: VW ID Buzz a debutat!

Prezentare în premieră mondială la Hamburg în seara de 9 martie: companiile Volkswagen Passenger Cars și Volkswagen Commercial Vehicles au lansat seriile ID. Buzz și ID. Buzz Cargo. Deși cu toții recunoaștem aici moștenirea minibusului VW Bulli bazat pe tehnica Broscuței, nu se poate vorbi de o nouă generație. Saltul conceptual și tehnologic dintre predecesor și urmaș este enorm.

Ralf Brandstätter, Președintele Consiliului de Administrație al Volkswagen Passenger Car a declarat: „ID Buzz este un reper major pentru era electrică. O mașină pe care doar Volkswagen o poate construi. În anii 1950, Volkswagen Bulli reprezenta un nou fel de libertate, independență și de emoții intense. ID. Buzz preia acest stil de viață și îl transferă în vremurile noastre: fără emisii, durabil, complet conectat în rețea și pregătit pentru următorul mare capitol: conducerea autonomă. Cu acest vehicul reunim temele de bază ale strategiei noastre avansate într-un singur produs, pentru prima dată.'

După cum se știa deja, sub caroseriile modelelor ID. Buzz și ID. Buzz Cargo se află platforma tehnică MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten), deja cunsocută de la celelalte serii VW ID și unele automobile electrice ale mărcilor Skoda și Audi. Seriile ID Buzz vor avea pachete de baterii cu capacitatea brută de 82 kWh (utilizabilă: 77 kWh). Motorul electric de 150 kW se află amplasat laângă puntea din spate, cam așa cum era amplasat motorul cu ardere internă la VW T1. Desigur, tracțiunea este pe roțile din spate.

Încărcarea prin intermediul unui branșament CCS la o stație de încărcare rapidă asigură o creștere a nivelului energetic al bateriei de la 5% la 80% în 30 de minute în condițiile unei surse de curent continuu de 170 kW. Există și posibilitatea încărcării lente de la un wallbox instalat acasă la currant alternativ de până la 11 kW. Pont: sistemul lui ID Buzz favorizează integrarea mașinii într-un system „Vehicle to Home', caz în care mașina poate deveni un acumulator electric al casei.

Verisunea cu 5 locuri are un portbagaj standard de 1121 litri, iar renunțarea la locurile din spate ridică volumul util până la 2205 litri! În cazul unei versiuni cargo, totată cu două sau trei locuri în față, volumul destinate mărfii ajunge la 3,9 mc. Ampatamentul lui ID Buzz este de 2988 mm, fiind apropiat de cel al actualului VW T6.1. Lungimea lui ID Buzz corespunde gabaritului clasei medii, fiind de  4712 mm. Înălțimea se apropie de 2 m (în funcție de versiune, poate fi de 1937 sau 1938 mm). Lățimea de 1985 mm este apropiată de a lui T6.1. Cât despre diametrul de bracaj, cifra sa este impresionant de redusă: numai 11,1 m. Comercializarea lui ID Buzz va demara în toamnă, în timp ce fabricația se va desfășura la uzina din Havovra.

Adaugă un comentariu