Ferrari P80/C – o creație unică dezvoltată special pentru circuit

Atunci când ai suficienți bani, poți avea orice. Așa este și cazul unui fan înrăit al brandului italian, care probabil, are buzunarele foarte adânci. Modelul Ferrari P80/C a fost dezvoltat special pentru a respecta toate cerințele clientului și este bazat pe versiunea de curse a lui Ferrari 488.

Designul celei mai noi creații Ferrari este inspirat din formele mașinilor de curse ale anilor 60, dar cele mai multe elemente sunt împrumutate de la spectaculoasele Ferrari 330 P3/4 și Dino 206 S.

Proiectul a demarat în 2015, ceea ce înseamnă că personalul responsabil de P80/C a avut nevoie de patru ani pentru a respecta întocmai cerințele clientului, care a decis să rămână anonim, dar despre care se știe că este un adevărat cunoscător al lumii Ferrari'.

Ferrari P80/C este bazat pe platforma mașinii de curse 488 GT3 și nu are drept de circulație pe drumurile publice. Versiunea de curse a lui 488 are ampatamentul mai lung decât al lui 488 GTB, iar acest lucru le-a dat designerilor o posibilitate mai mare de a se exprima din punct de vedere creativ.

Citește și:

Parcare gratuită în București, pe timpul nopții – Primăria Capitalei a publicat proiectul

Ziua Poliției – Mesajul unui lider de sindicat: „Ne deplasăm la intervenții în coșciuge cu girofar

Amenzi mai mici pentru șoferi! Proiectul a fost adoptat tacit

Mașinile Volvo vor parca singure, dacă șoferul a consumat alcool

Istoric vehicul – aplicația RAR prin care poți verifica istoricul unei mașini

 

Parbrizul pare înfășurat în jurul mașinii, datorită geamurilor cu tentă fumurie, ce maschează stâlpul A. Aspectul agresiv este completat de splitterul frontal din fibră de carbon, a difuzorului spate extrem și a aripii deportante gigantice.

Aparent, Ferrari P80/C nu are blocuri optice în partea din față, dar acestea sunt ascunse. Povestea este similară și pentru stopuri.

Interesant este că mașina este concepută pentru a fi prezentată în două configurații diferite. Prima dintre acestea este pentru utilizarea pe circuit și include spoilerul spate din fibră de carbon și jante de 18 inchi, iar cea de-a doua este pentru expoziții și include jante de 21 de inchi și eliminarea unor elemente din pachetul aerodinamic.

Chiar dacă interiorul seamănă foarte mult cu cel al unei mașini de curse, majoritatea elementelor au fost personalizate, cum ar fi scaunele, fețele ușilor și planșa de bord.

Italienii nu au dezvăluit datele tehnice ale lui Ferrari P80/C, dar putem fi aproape siguri că propulsorul V8 twin-turbo de pe 488 GT3 se află în spatele șoferului. De asemenea, costul total al dezvoltării acestui model unic nu a fost specificat.

Adaugă un comentariu