Frumoasa bestie: BMW M4 CSL reprezintă vârful dezvoltării sportive pentru seria sa. Sau spaima Nürburgringului.

Concepția normală a BMW-urilor nu pune accent pe caracterul competițional, ci pe o sportivitate de stradă. Asta presupune, inevitabil, și un potențial latent care ar putea fi activat cu prețul unor optimizări tehnice. Despre așa ceva e vorba în cazul lui BMW M4 CSL.

Din timp în timp, sub sigla bavareză și sun semnătura diviziei M, apar variante CSL – Competition Sport Lightweight. BMW M4 CSL are interiorul configurat cu numai două locuri. Așadar, un prim motiv de ușurare. Apoi, partea sa tehnică are destule în comun cu cea a sportivului patentat BMW M4 GT3.

În virtutea experienței de lucru pe detalii a specialiștilor săi, BMW M GmbH a reușit să limiteze masa lui M4 CSL la 1,625 kg. În general vorbind, nu-i chiar puțin, dar caracteristicile respectabile ale grupului motopropulsor reprezintă partea a doua a temei. A rezultat un raport remarcabil putere-greutate de 2,95 kg/CP – cifră promițătoare pentru o experiență de condus sublimă din punct de vedere dinamic.

Montarea scaunelor tip cupe M Carbon a redus greutatea cu aproximativ 24 kg, în comparație cu situația scaunelor standard de pe BMW M4 Competition Coupé. S-au mai economisit 21 kg prin scoaterea scaunelor din spate și a centurilor de siguranță aferente, integrarea unui element despărțitor și efectuarea modificărilor asociate portbagajului. Iar modificările trenului de rulare, inclusiv adăugarea de frâne M carbon-ceramice extra-ușoare și jante speciale din aliaj ușor, au mai redus masa cu alte aproximativ 21 kg. Reducerea cantității de izolare fonică și trecerea la izolarea fonică ultra-ușoară a maid at jos aproximativ 15 kilograme, în timp ce utilizarea componentelor de caroserie din material compozit armat cu fibră de carbon (CFRP) a pus semnul minus pe încă 11 kg. De exemplu, pe lângă plafonul CFRP, capota și capacul portbagajului BMW M4 CSL sunt, de asemenea, confecționate din acest material ușor hightech, la fel ca și consola centrală. Tobele de eșapament din titan au redus greutatea sistemului de evacuare cu mai mult de 4 kg. Modificările detaliate ale unor zone precum grila frontală BMW, luminile din spate, covorașele și climatizarea automată au eliminat încă 4 kilograme.

Motorul aflat sub capota lui BMW M4 CSL este strâns înrudit tehnic cu propulsorul  „straight-six' capabil de turații mari, supraalimentat cu tehnologie M TwinPower Turbo, care echipează mașinile de curse BMW M4 GT3. Nu au fost vizate creșteri de putere în dauna fiabilității. S-a recurs la o creștere a presiunii maxime a celor două turbocompresoare mono-scroll de la 1,7 bar la 2,1 bar și la modificări ale gestiunuii electronice. Motorul lui BMW M4 CSL dezvoltă un cuplu maxim de 650 Nm între 2.750 și 5.950 rpm, iar puterea sa maximă de 550 CP este atinsă la 6.250 rpm. Valorificarea dinamică a acestor parametri se face prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 8 trepte M Steptronic, integrată în alcătuirea unei transmisii care antrenează roțile din spate.

În testate de pe bucla Nordschleife a circuitului Nürburgring, BMW M4 CSL a înregistrat cele mai bune cronometrări pe tur pentru o mașină BMW produsă pentru a fi înmatriculată (în serie, ar fi cam mult spus). Timpul oficial legalizat al lui M4 CSL pentru bucla de 20,832 km a fost de 7 min 20,207 s. Cifrele de accelerație de 3,7 secunde de la 0 la 100 km/h și 10,7 secunde pentru sprintul de la 0 la 200 km/h sunt la fel de impresionante. Cu alte cuvinte, avem de-a face cu cel mai rapid BMW înmatriculabil care a pus vreodată roțile pe Nordschleife.

Prezentarea în premieră mondială a lui BMW M4 CSL la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2022 a fost un moment de importanță majoră pentru aniversarea de 50 de ani a diviziei BMW M GmbH. Producția remarcabilet variante propuse ca ediție specială va începe – într-o serie limitată la 1.000 de exemplare – la uzina BMW din Dingolfing în iulie 2022.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare