GENEVA 2012: Noul Mercedes Clasa A

A treia generatie Clasa A vine cu un aer tineresc si sportiv. In premiera, vor aparea tractiunea integrala, o versiune AMG de 350 CP si un nou sistem de operare Digital DriveStyle, in loc de clasica centrala Comand.

Dupa doua generatii cu podea dubla, foarte atractive pentru persoanele mai in varsta, care au apreciat pozitia inalta de sedere, Mercedes schimba din temelii Clasa A. Noua Clasa A vrea sa atraga mai mult generatia tanara, avand proportii total diferite: este mai lunga decat vechiul model (4,29 m), mai scunda (1,43 m), mai lata (1,78 m), mai atletica si mai musculoasa. Cu ecartamente mai late, roti mai mari, o linie de coupé a acoperisului si un interior complet nou, Baby-Benz pare chiar mai dinamic decat Seria 1. In ceea ce priveste electronica de la bord, Clasa A intra intr-o noua era, la fel ca si Audi A3, venind cu un nou sistem de operare. Din punct de vedere tehnic, Clasa A se bazeaza pe Clasa B lansata la finalul anului trecut. 

La debut, paleta de motorizari va cuprinde trei dieseluri si trei propulsoare alimentate cu benzina:

A 180, 122 CP/200 Nm

A 200, 156 CP/250 Nm

A 250, 211 CP/350 Nm

A 180 CDI, 109 CP/250 Nm

A 200 CDI, 136 CP/300 Nm

A 220 CDI, 170 CP/350 Nm

La capatul celalalt al scalei se va situa viitorul A 25 AMG, cu motor turbo de 2 litri/350 CP si tractiune integrala, ce va concura cu viitoarele Audi RS3 si BMW M135i. 

Sapte airbaguri, cutia manuala cu sase trepte, senzor de oboseala si sistem start&stop vor fi standard, in timp ce tractiunea integrala (la A 200, A 200 CDI, A 250) si cutia automata cu 7 trepte si dublu ambreiaj 7G-DCT vor fi optionale. Rezervorul de 50 de litri promite o autonomie teoretica de peste 1000 km pentru toate versiunile diesel. Alaturi de Clasa A/B, Mercedes planuieste inca cinci versiuni. CLC, CLC Shooting Brake si GLC sunt sigure, iar despre o Clasa A Coupé/Cabrio si Clasa A limuzina inca se discuta.

Debutul comercial al noului Mercedes Clasa A va avea loc in luna septembrie.

Adaugă un comentariu